Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Missä sitä ollaan oikein!

Siirry alas 
+4
Frederiikka
MdK
Katleija
mirjamarja
8 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeTi 10 Huhti - 8:54:38

First topic message reminder :

Onko trulli teidät vienyt, vai oletteko muuten herpaantuneet Ikinörtteihin?

Kurkkaan tänne vähän väliä, mutta ei oikein tunnu löytyvän jutun juurta.
Onko kaikki sanottu?

Itsekään en ole keskustelunaiheita esittänyt, onko niin, ettei minulle enää tapahdu mitään? viaton
Takaisin alkuun Siirry alas

KirjoittajaViesti
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeKe 11 Huhti - 17:21:17

mirjamarja kirjoitti:
Mahtaa kotkotusta riittää. Enpä haluaisi olla kuulomatkan päässä. Rolling Eyes

Hornborgasjö kurkien kevättanssin aikaan on turistinähtävyys. Ihmisiä tulee läheltä ja kaukaa, ulkomaita myöten, "kotkotusta" kuuntelemaan ja katsomaan kurkitanssia. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeKe 11 Huhti - 16:50:11

MdK kirjoitti:
... paljon "juteltavaa" muitten matkalaisten kanssa.
sunny

Mahtaa kotkotusta riittää. Enpä haluaisi olla kuulomatkan päässä. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeKe 11 Huhti - 12:31:13

[You must be registered and logged in to see this link.]

Eräs selvä kevään merkki on kurkien "kevätleiri" Hornborgajärvellä. Pääsiäisviikolla siellä oli ennästysmäärä, n. 26 500 kurkea. Asiantuntijat sanovat että se johtui säästä. Kurjet aavistivat kai että ei kannata lähteä jatkamaan matkaa kun on ilmaiset sapuskat ja paljon "juteltavaa" muitten matkalaisten kanssa.

Kevään tulo tosiaan pysähtyi, mutta tännekin on luvassa lämpimämpää viikonlopuksi ja eiköhän se siitä kevään tulo ala kehittyä oikeaan suuntaan. Poika teki kattoterassilla lumityöt ja laittoi sinne kalusteet ja painavan päivänvarjon valmiiksi, kun en niitä itse olisi jaksanut laittaa paikoilleen. Lattian öljysin kun oli ne lämpimät säät kolme viikkoa sitten.

sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeKe 11 Huhti - 11:13:08

Vielä ehdin tervehtiä teitä ennenkuin lähden museokäynnille, minä jo itsekin museoiduksi joutaisin.
Kerro sinä MdK kevääsi edistymisestä, sillä silloin tiedän että tulee se meillekin, tosin hieman myöhemmin. Huomiseksi näille nurkille luvattiin ihan kymmentä plussaa.

Penalta kysyisin, tiedätkö niistä kirsikkapuista jotain, jotka viime keväänä istutettiin. Mahtavatko jo kukkia tehdä.
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeKe 11 Huhti - 10:09:49

MdK kirjoitti:




Aah! Minun skillani ovat lakastuneet pari viikkoa sitten.

Oho!
Kyllä Smoolanti on todella paljon etelämmässä! Meidän skillamme ovat vielä kokonaan lumen alla. Aurinkoisella seinustalla on hiukan maata näkyvissä, ja siellä sipulikasvien kärjet ovat pontevina pitkässä rivissä. Päivänliljojen kärjet tunkivat jo lumenkin läpi.
Mukavaa näitä on seurata vuodesta vuoteen!

Joka syksy istutan lisää skillan sipuleita kadun puoleiseen nurmikkoon. On sen verran varjoinen paikka, että kukkivat siinä pitkän aikaa, kun innostuvat.

albino albino
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeKe 11 Huhti - 9:00:01

Frederiikka kirjoitti:
Täällä skillat nostavat jo päätään luminietosten keskellä. Kohta puutarhassa on sininen kukkameri. sunny



Aah! Minun skillani ovat lakastuneet pari viikkoa sitten, loput jäivät lumen alle. Lumi tosin on taas poissa mutta skillojen paras aika on meidän korkeuksilla ohi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeTi 10 Huhti - 23:03:00

mirjamarja kirjoitti:
... onko niin, ettei minulle enää tapahdu mitään? viaton

Tapahtuu, tapahtuu, mutta ihan arkisissa asumisen kuvioissa vain. Laughing Mottonani alkaa olla päivittäin Irja Kilpeläisen toteamus jossain kirjassaan: " Riittää päivän työksi, kun pidän huolta itsestäni".

Minun nuoreni ovat pistäneet hynttyyt yhteen pääsiäisen aikana "puolittain". Asuvat nyt toistaiseksi kahdessa kodissa ja niitä kalustavat oman näköisekseen. Pikkumies tarvitsee myös rauhallista sopeutumisaikaa. Poikani koti on omistuksessani oleva asunto, johon on tulossa putkiremontti loppuvuodesta. Sitä odotellaan. Asunnon myynti tuskin onnistuu ennen remonttia. Jotkut ovat yrittäneet, mutta tuloksetta ja ale-hintaan.

Täällä skillat nostavat jo päätään luminietosten keskellä. Kohta puutarhassa on sininen kukkameri. sunny

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 57871_0_2

Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeTi 10 Huhti - 19:54:46

Minä olen vaan laiskotellut ja levännyt pääsiäisen jälkeen. Sanon vaan niinkuin isosiskoni aikoinaan kun lapsensa (4 kpl) puolisoineen ja lapsineen tulivat kaikki kerralla suurpyhien aikaan: "Kiva on kun tulitte, mutta vielä kivempaa kun taas lähdette!" Ymmärrän kyllä että 16-henkinen porukka vei systeristä mehut pois. - Minulla ei kuitenkaan sellaista laumaa ollut, mutta vieraitten lähdettyä on tosi ihanaa saada rentoutua. Olen tosin vanhempi kuin mitä systerini oli niihin aikoihin kun lapsilaumansa pöllähti kyläilemään.

Täällä oli pääsiäisaattoa vasten yöllä satanut lunta n. 10 cm, paikkapaikoin oikein kunnon kinoksia tuulen pyörittäminä. Eipä ollut halua oleskella ulkona. Eilen ja tänään on ollut n. +10º, välillä ripsauttaa vettä. Olen katsellut TV:tä niinkuin se olisi jokin uutuus. Parin viikon ajan on mahdollisuus nähdä nelisenkymmentä kanavaa ilmaiseksi! Smile

Katleija kirjoitti lapsenlapsensa musiikkiharrastuksesta. Se "hevi" taitaa olla monen nuoren kiinnostuksen kohde. Minun veljenpoikani harrastaa myös sitä ja taitaa viikonloput mennä keikoilla minkä muilta töiltään ja perheeltään ehtii. Hän on myös kehitellyt aivan uutta äänentoistosysteemiä, jota on testattu YLE:n äänilabrassa ja on ollut testattavana myös USA:ssa ja saanut positiivista palautetta. Hän on isävainajansa tapainen keksijätyyppi. Vaikka hevi joskus häviäisikin niin musiikki harrastuksena muodossa tai toisessa tulee olemaan monen rokkarin elämään liittyvä harrastus. Ei ollenkaan paha.

Toivottavasti voitte nörtit hyvin tässä tosi kevättä odotellessa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeTi 10 Huhti - 18:21:38

Kukka sulle mirjamarja, että elonmerkin annoit. Minäkin kävin täällä ja meinasin kirjoittaa teille siitä pojanpojastani, jolla on se pikkuinen tyttö. Nyt sitten kirjoitan.

Joskus aikaisemmin olen hänen musiikkiharrastuksestaan maininnut. Musiikkilaji vaan on sellaista, jota meikäläinen karttaa ja kauhistelee. Yritän kuitenkin ymmärtää, kun näyttää että kunnon perheenisiä sen musiikkilajin kanssa häärää. Bändin jäsenillä jo neljällä on pieni lapsi ja "avokki" kuten sanovat avovaimostaan.

Kodin ovat nämä meidänkin "lapset" hankkineet ja työssä käyvät. Niin siitä musiikist, se on metallia ja raskasta Death metallia. Pojan poika soittaa bassoa ja rumpuja sekä on vokalistina. Vierailee myös muissa bändeissä vokalistina. Huvittaa tuo vokalisti, kun se on sellaista örinä"laulua", kurkkulaulua.

On niissä kappaleissa sanatkin ja ne ne vasta kamalia on. Pojanpoika sanoittaa myös. Onneksi osaan huonosti englantia.
Kävivät tuossa kevättalvella keikalla Arkangelissakin. Olivat kovasti julkkiksia siellä. Demoja tehneet, ja mainospaitoja myyneet. Pojanpoika näyttää haaveilevan jostain manageroinnista, on jonkun ulkolaisen bändin toimittanut Suomeen esiintymään. Pääsevät samalla lämmittelybändiksi.
Nyt oli heidän levynsä jossain alan listaykkösenä ollut.
Hirveetä imagoa pitävät yllä keikoillaan. Kaikenlaiseen sitä faneja löytyy. Huhh,huh. Kesällä esiintyvät Tanskassa jollain rockfestifaaleilla.

Itse sairastelin flunssaa ennen pääsiäistä toista viikkoa. Kyllä oli kärsä lujilla, vieläkin sieraimessa on rupi, jota pehmittelen. herpeskin tietysti tuli nenän alle ja huuleen, Zovirac kuitenkin se paransi kivasti. Vaikka se jylläsi noissa nenärööreissö se virus niin kyllä se väsytti kuitenkin ja mehut vei. Yht'äkkiä sitten tauti jätti minut, ei tullut edes yskää kiusaksi.

Mukava olisi kuulla uutisia muiltakin nörteiltä pitkästä aikaa. lol! flower
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitimeTi 10 Huhti - 8:54:38

Onko trulli teidät vienyt, vai oletteko muuten herpaantuneet Ikinörtteihin?

Kurkkaan tänne vähän väliä, mutta ei oikein tunnu löytyvän jutun juurta.
Onko kaikki sanottu?

Itsekään en ole keskustelunaiheita esittänyt, onko niin, ettei minulle enää tapahdu mitään? viaton
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 3 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Missä sitä ollaan oikein!
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Täällä ollaan
» ollaan ihan vihreitä
» Missä sitä ollaan 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: höpinäpönttö-
Siirry: