Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Missä sitä ollaan oikein!

Siirry alas 
+4
Frederiikka
MdK
Katleija
mirjamarja
8 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 10 Huhti - 8:54:38

First topic message reminder :

Onko trulli teidät vienyt, vai oletteko muuten herpaantuneet Ikinörtteihin?

Kurkkaan tänne vähän väliä, mutta ei oikein tunnu löytyvän jutun juurta.
Onko kaikki sanottu?

Itsekään en ole keskustelunaiheita esittänyt, onko niin, ettei minulle enää tapahdu mitään? viaton
Takaisin alkuun Siirry alas

KirjoittajaViesti
mirjamarja
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeKe 15 Elo - 10:20:03

Jonnekin katosi aamuinen viesti, jossa kävi ilmi, että kyllä palstalla käydään, mutta ei hönkäistä mitään!
Sama juttu on minullekin sattunut.
On mukamas kaikki asiat maailmassa jo käyty läpi tällä palstalla.

Tehkäämme parannus, kansalaiset. Voihan sitä vaikka vain moikata. bounce bounce

Miten Maikki sun kävi? Toitko viskipullon?
Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 26 Kesä - 15:24:22

Mika juhannus ei taalla sellaista tunneta oli ennatys helle 45 astetta.
torstaiaamuna 2am lentokentalle ja Istanbuliin,sielta Hesaan,voinko tuoda Istanbulista pullon viskia Suomeen?Jos voin niin mita suosittelet.
Toi Tinan Hesan juhannus tuntui oikein kivalta,korvantaakse jos vaikka ens vuonna.
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 26 Kesä - 15:14:40

tinat kirjoitti:
Kauppatorin rannasta valitsimme Sofia-nimisen pienen risteilylaivan, jolla teimme kolmen ja puolen tunnin risteilyn Helsingin edustalla.

Koskahan minä pääsen risteilylle, joka vuosi se on sunnitteilla, mutta sitten on jo taas syksy.
Täytyy pitää mielessä tiukasti, jos ja kun palaamme kesämökin riemuista takaisin kaupunkiin. Yleensä vain on niin, että tulemme pois, jos olemme kyllästyneet sateeseen.
Risteily sateessa ei olisi toiveitteni täyttymys.

Meidän pihan reunassa kukkii villiruusu. Se on vain parin päivän ilo. I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
tinat
nörtimpi
tinat


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009
Ikä : 83
Paikkakunta : Helsinki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 26 Kesä - 14:12:29

Systerit ovat lähteneet kotiin, jälkimmäinen noudettiin juuri äsken, kun oli jo etukäteen kyyti tiedossa. Toinen olikin vain kaksi yötä, kun halusi mennä valmistautumaan ensilauanteiseen juhlintaan, jolloin vietetään hänen 80-vuotispäiviään Tampereella.

Aattona ei todellakaan lähdetty Seurasaareen kipeine jalkoinemme, vaan keksimme paremman ohjelman. Kauppatorin rannasta valitsimme Sofia-nimisen pienen risteilylaivan, jolla teimme kolmen ja puolen tunnin risteilyn Helsingin edustalla. Kokkoja näimme useampia, suurimmat Suomenlinnassa, Pihlajasaaressa ja Seurasaaressa. Sää oli ihan ok ja se ohjelma oli meistä kaikista just oikein valittu. Saattaisi olla seuraavienkin juhannusten ohjelmaksi sopiva.

On sitten tästäkin juhannuksesta selvitty kunnialla.
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: juhannus post festum   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 26 Kesä - 14:02:00

Aatto oli todella komea säänsä puolesta. Mentiin vaimon kanssa Airiston hulinoita pakoon Siuntion kylpylään.
Onneksi jokaisena päivänä oli muutama sateeton tunti aatonkin jälkeen, että voitiin ruokkia hyttysiä.
Nyt en viitsi taas liikahtaa täältä mökiltä minnekään, muutenhan olisin tullut lakanan kanssa laivarantaan vilkuttamaan Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeMa 25 Kesä - 9:52:34

Juhannus on ollut ja mennyt. Oli tosi hieno juhannusaattoilma, aivan tyyntä ja lämmintä.
Olin perheen veljen mukana aivan tässä lähellä karavaanareitten Tilkunpellon campingalueella.
Veljellä on vielä 9-vuotias, jonka mukaan paikkoja on valittava ettei ala kuulua narinaa "voi kun
on tylsää". Siellä oli kavereita, polkuveneitä ja uima-allas. Ei nujua puuttunut.
Grillattiin ja nautittiin aurinkoisesta säästä. Illalla oli alueella latotanssit ja sitten kokonpoltto.
Minäkään en enää jaksa olla hyttysten eväänä ja tanssitkin on tanssittu minun jaloillani.
Menin asuntoautoon nukkumaan, kun muut juhlivat viimeiseen asti, eli 03 saakka.

Sitten oli tarkoitus tehdä veljen kanssa mm. reissu tuonne itärajalle, missä olin opettajan
viransijaisena, mutta tuli sateet ja ei huvittanut lähteä mihinkään.
Tänään tapaan entisiä työkavereitani, mitä on vielä hengissä ja huomenna alkaa kotimatka.
Näin Facebookista että serkkuni on myös tulossa Ruotsin puolelle huomenna. Olen yrittänyt
ottaa selvää, satutaanko samalle laivalle, mutta en vielä tiedä.
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeLa 23 Kesä - 8:44:10

Juhannustervehdys Savosta.
On niin nätti ilma, että voi ihan hyvin hyräillä juhannusveisua:
Juhannus on meillä herttainen
kirkas taivas on sininen....jne Very Happy

Aatto meni syödessä. Tyttären perhe lomailee viereisessä mökissä, isännät grillasivat ja savustivat kalaa. Söimme kaiken iltapäivää salaatteja ja erilaisia kala-annoksia. Välillä kävivät juhannuskokkoa ihailemassa naapurissa, ja sinä aikana minä perinteisesti tiskasin ja siivosin, että mahduttiin taas juomaan iltakahvia.
Minun juhannuskokkojuhlani ovat elettyä elämää. En jaksa enää seistä siellä hyttysten syöttinä. Mieluummin raivaan huushollia.

Eräänä juhannuksena yksi kesämökkinaapuri kuvitteli pääsevänsä eroon vanhasta soutuveneestään, kun kasaisi sen täyteen risuja ja työntäisi sen juhannuskokoksi keskelle järveä.
Hetkessä tuli paloi pohjan läpi, kokko pihisi, kärysi ja sammui, ja tuuli kuljetti hiljalleen nokisen ja palaneen venheen takaisin naapurin rantaan. Veneen kellumista vahdittiin miehissä tuntikausia, koska kaunis ja lämmin ilta ei juuri jaksanut tuulta herätellä.

Toinen laulu:
Heilu keinuni korkealle,
nythän on juhannusilta!

Hauskaa viikonloppua kaikille! sunny sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeLa 23 Kesä - 7:26:59

Nyt onkin sitten taivas pilvessä ja lämpöä mittari näyttää näin aamulla Turussa 15 astetta. Aatto oli aurinkoinen ja teatterikäynti onnistunut. Olikin komediamusikaali ihan onnistunut, huumori oli miun maun mukaista eli sain makeasti nauraa. Huumori oli rohkeaa mutta ei härskiä ja mautonta. Ja ajatelkaa, pitkästä aikaa sain katsella uroitten paljaita takapuolia. Housut oli pois, kuten luvattiin, mutta "kalleudet" pysyivät visusti piilossa koppalakkien alla. hahaha
[You must be registered and logged in to see this link.]
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTo 21 Kesä - 20:20:58

Minulle tuli melkein vieroitus tästä läppäristä, kun se oli huollossa kolme viikkoa. Vieroitusessa auttaa lisäksi tämä kesäkin ikäänkuin ei malta koneen vieressä aikaa viettämään.
Minulla on perinteenä mennä Samppalinnan kesäteatteriin juhannusaattona ystävättäreni kanssa. Siellä menee nyt musiikkikomedia Housut pois!, joka perustuu Oscar-palkittuun brittielokuvaan The Full Monty.
Muuten en ole erityisemmin varautunut mitenkään. Kaupunki on rauhallinen juhannuksenviettopaikka. Jälkipolvi käy jossakin välissä moikkaamassa ja kuskaa minut kesäkaupunki Naantaliin.

Hyvää juhannusta ikinörteille!
[You must be registered and logged in to see this link.]
Takaisin alkuun Siirry alas
tinat
nörtimpi
tinat


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009
Ikä : 83
Paikkakunta : Helsinki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTo 21 Kesä - 17:06:56

maikki kirjoitti:


Tina minusta on ihanaa etta olet kutsunut vanhemmat sisaresi Hesaan juhannukseksi, vaiheteluahan se on heille,mukvaa yhdessa oloa.
MDK on jo Suomessa,ja faari on missa?
Katleija on hiljaa ?Mitahan F redikalle kuuluu?Ja missa muut ovat?

Kohta olen lähdössä vastaan Kymenlaaksosta tulevaa sisarta junalle, Tampereelta tulee toinen huomenna. Mietiskellään josko jaksaisivat lähteä Seurasaareen katsastamaan juhannusaaton meininkiä, mutta sinnekin pitää mennä taksilla, vaikka tässä lähellä Munkkivuoressa asunkin. Mutta kun sitä kävelemistä piisaa siellä itse saaressa riittämiin. Saa nähdä menemmekö vai emmekö tee yhtään mitään, olemme vain yhdessä. Saas kattoo!

Hyvää Juhannusta kaikille!
Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTo 21 Kesä - 3:12:19

Kaunista ja lamminta juhannusta kaikille,meilla ei juhannusta tunneta ja lamminta piisaa 44astetta,kavin kraatarilla eile teetan kaks puseroa,entiset ovat kaikki tyttarella USA:ssa jatin lansimaiset vaatteet sinne kolme vuotta sitten,joka kesahan siella kaytiin, nyt ei ole voitu 3 vuoteen kayda mieheni sairastumisen jalkeen ja hanen pitkat lentonsa ovat ohi.
Taytyy yksin lentaa turkkilaisella koneella via Istanbul Suomeen vain pariksi viikoksi saavun 28pv
Olis ainakin puhelimessa jutella teittien kanssa.

Tina minusta on ihanaa etta olet kutsunut vanhemmat sisaresi Hesaan juhannukseksi, vaiheteluahan se on heille,mukvaa yhdessa oloa.
MDK on jo Suomessa,ja faari on missa?
Katleija on hiljaa ?Mitahan F redikalle kuuluu?Ja missa muut ovat?
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeKe 20 Kesä - 14:49:18

MdK kirjoitti:
Minulla on omituinen tapa
siivota paikat kun lähden reissuun. On kiva tulla kotiin kun on siistin näköistä.


Sama vaiva täällä, ja kun menemme kaiken kesää kodin ja mökin väliä, niin minun lähtöpäiväni ovat aina aivan kaameita, kun mitään epäjärjestystä ei saa jäädä ensi kertaan. Totta kai välillä lipsun, ja sitten harmittelen, kun tulen matkalta.

Tänään ostimme uuden liesituulettimen mökin hellan päälle. Vanha on ollut kauan rikki ja falskannut rasvat ja höyryt tuulettimen kaappiin. Inhoten katselen nyt tyhjää tilaa, johon uusi asennetaan. Vanha otettiin pois ja nyt sitten yök yök... Ostin pitkävartisen pesimen, jolla voin hinkata rasvoja katon rajasta. Saa nähdä miten selviän. No, uusi tuuletin paikalleen, kaapin ovi kiinni ja tuleva polvi selvittäköön seuraavan kerran pinttymät.

Muuten toivotan kaikille iloista Juhannusta ja hyviä kokkoilmoja. Hyttyskarkoite on sitten otettava mukaan, tänä vuonna se on tarpeen kokollakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
tinat
nörtimpi
tinat


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009
Ikä : 83
Paikkakunta : Helsinki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 19 Kesä - 14:01:32

Elossa ollaan ja vieraita juhannukseksi kutsuttu. Kaksi sisartani, jotka ovat jo leskiä, olen kutsunut pääkaupungin juhannusta viettämään muualta Suomesta. Vielä ei ole aivan satavarmaa, tulevatko molemmat. Toivon niin. Ilmoista sitten riippuu, mitä juhannusaattona teemme, istummeko peräti vain kotona vai humputtelemmeko ihmisten joukossa ... Kummatkin sisaret ovat kahdeksankymppisiä, joten hirveän kepeästi ei jalkakaan enää liiku, joten kykyjemme mukaan täällä. Wink
Hyvää juhannusta vain kaikille palstalaisille stadin tällä hetkellä sateisesta suvesta!

Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 19 Kesä - 11:52:24

Täällä olen hosunut viimeisten puuhien kanssa: leikannut nurmikon, pessyt pyykit,
petannut seuraaville vieraille joitten mukana tulen reissusta kotiin.
Olen leiponut ja laittanut myös ruokaa pakasteeseen ettei mene aika keittiössä vaan
vieraitten kanssa seurustellessa. Ja tietysti siivonnut. Minulla on omituinen tapa
siivota paikat kun lähden reissuun. On kiva tulla kotiin kun on siistin näköistä.
Sitten on ollut toisaalta kauhea ajatus että jos en tulekaan reissusta takaisin ja joku
toinen saa tulla selvittelemään sotkuja...

Tänään olen peitellyt kukkalaatikot muovisäkkeihin, ettei kaatosateet pilaa istutuksia.
Auton huolto on vielä tänään listalla. Kiltit naapurit vievät minut sillä lentokentälle
huomenna. Sitten juhannuksen vietto Suomessa ja ensi viikolla kotiin Viking Linella.

Hyvää mittumaaria toivottelen kaikille nörteille!

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 E0scxd
Takaisin alkuun Siirry alas
Lorena*
nörtti



Viestien lukumäärä : 21
Join date : 15.06.2010

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimePe 15 Kesä - 9:19:25

Olen ollut tosi iloinen saadessani 3pv vierailulle Ruotsissa asuvia sukulaisiani. Hauska oli jutella menneistä ja tulevista tapahtumista. 83v ope ja 80v päiviänsä täällä viettävä hoitaja nykyisin omaishoitaja. Puheet todella liitelivät tapahtumasta toiseen. Oli peräti noin 5 v edellisestä tapaamisesta.
Synttäreitä vietimme läheisessä kylpylässä, nautimme päivällisen "pitkän kaavan" malliin. Aika muuttaa jokaista, nuoruuden ajan sponttaanisuus on muuttunut harkitsevaksi ehkä tulevaisuuden visiot tulevat puheissa paremmin esille. Hauska ja ikimuistoinen vierailu minulle todella oli. flower
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTo 14 Kesä - 17:19:44

Minä ainakin olen vielä täällä kotinurkilla. Tänään lähti järjestyksessä
toinen vierasporukka viikon sisällä. Pyykkikone on laulanut, mankeli
pyörinyt ja silitysrauta käynyt kuumana.

Ensi keskiviikkona lentää liihotan Suomeen juhannusta viettämään.
Ja sitten heti kotiin palattua uusia vieraita "hoitamaan".

Kesäterveiset vaan täältäkin kaikille nörteille! Lämpö tulee vissiinkin
takaisin sopivasti juhannukseksi.

flower
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTo 14 Kesä - 13:56:59

Lue otsikko:
MISSÄ SITÄ OLLAAN OIKEIN! Laughing Laughing

Kesisin terveisin
mirjamarja

Asiasta viidenteentoista: Miksi minun koneeni yht´kkiä ei kirjoitakaan ää-kirjainta?
Huomaa terveiset ja yht´kki!

Sitten kun on aikansa oikutellut, suostuu taas kirjoittamaan ään. Niin kuin nyt! Muissa kirjaimissa en ole huomannut samaa.
Just nyt taas kieltytyi kun kokeilin! äää, nyt ei. Huoh.

confused confused confused


Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTi 17 Huhti - 14:43:02

mirjamarja kirjoitti:
Seilin pesäkamerassa näkyy nyt iso lintu. Sääksi? Joko on tullut, vai joku muu iso? kusu

Näkyy jo kaksikin! Very Happy Eiköhän Sääksi-lintuja ole. Eilen söivät muhevaa kala-ateriaa pesässään. Mukava seurata niiden touhuja.

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Bsn_seili2

[You must be registered and logged in to see this link.]

Sivustolla on myös video pesimäpuuhista.

[You must be registered and logged in to see this link.]

Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimePe 13 Huhti - 13:57:51

jäät saaristosta säpäleinä - eikös se aika jo ole
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimePe 13 Huhti - 13:06:36

Seilin pesäkamerassa näkyy nyt iso lintu. Sääksi? Joko on tullut, vai joku muu iso?

kusu
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimePe 13 Huhti - 12:08:24

Katleija kirjoitti:
Seilin saarella on sääksi jo pesän reunalla tarkastellut korjattua pesää.

Kiitos linkeistä! Very Happy Aika hiljaiselta vielä näyttää kamerapaikoilla. Seilin saaren sääksistä löytyy Youtubelta kooste vuoden 2009 pesimäpuuhista. Upeat ovat pesästä näkymät uljailla linnuilla. Tulevatkohan samat linnut samoille pesäpaikoille vuodesta toiseen? Rolling Eyes

Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimePe 13 Huhti - 10:25:39

Minä laitan toisen linkin missä on useampia kameroita pesille ja luontoon. Tämä oli 70+ palstalla.
Metsäkamera Viro
[You must be registered and logged in to see this link.]

ps. Seilin saarella on sääksi jo pesän reunalla tarkastellut korjattua pesää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimePe 13 Huhti - 9:47:42

mirjamarja kirjoitti:
Hailuodon sääksipesän kamera on avattu.

Komea on Hailuodon sääksipesä. Very Happy Ei ihme, että sääksipesän touhuja seurataan ympäri maailman - vuodesta 2006 lähtien jo 130 maassa. Mukava, kun muistit sääksipesän. Tässä linkki. Toivottavasti aukeaa.
[You must be registered and logged in to see this link.]
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimePe 13 Huhti - 8:42:53

Hailuodon sääksipesän kamera on avattu.
Nyt pitäisi muistaa seurata, sillä ne uurastavat varmasti kovasti pesän kunnostuksessa, koska pesä oli talvella pudonnut. Se painaa monta sataa kiloa ja on heivattu takaisin paikalleen, mutta varmasti on kärsinyt pudotuksessa eikä ole lintujen mieleinen.

Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeTo 12 Huhti - 22:29:13

Täällä varmana kevään merkkinä ovat joutsenet, jotka ovat jo saapuneet Kymijoelle. Lentävät matalalla puutarhani yli laskeutuessaan joelle. Linnun tietä täältä on sinne alle kilometri. Niiden laulu ei varmasti kurkien kevätriemuun volyymeissä yllä, mutta kyllä rinnassa aina sykähtää jotsenparven äänen kuuluessa.

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 342775

Valkoposkihanhet saapuivat muutama päivä sitten. Tämänkin parven äänen saatoin kuulla, mutta kuvan sai otetuksi paikallinen lintubongari.

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Panorama_Kysa_5990330

Mustarastas, pikkuvarpuset ja sini- ja talitiaiset ahkeroivat edelleen taliautomaatilla keittiön ikkunan alla. Vanhan tammen ruokintapaikan jo suljin, kun naakat valtasivat sen kymmenpäisinä parvina. Tuli ihan Hitchcock-mainen tunnelma niiden touhuja seuratessa. Eiköhän iso lintu jo ruokaa löydä luonnostakin.

Vuosikymmenten kaupunkiasumisen jälkeen näihin lintunautintoihin en kyllästy - oli sitten kevät, kesä, syksy tai talvi. Smile

JK. Tervetuloa "mme 2012"! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitimeKe 11 Huhti - 17:21:17

mirjamarja kirjoitti:
Mahtaa kotkotusta riittää. Enpä haluaisi olla kuulomatkan päässä. Rolling Eyes

Hornborgasjö kurkien kevättanssin aikaan on turistinähtävyys. Ihmisiä tulee läheltä ja kaukaa, ulkomaita myöten, "kotkotusta" kuuntelemaan ja katsomaan kurkitanssia. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Missä sitä ollaan oikein!   Missä sitä ollaan oikein! - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Missä sitä ollaan oikein!
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» Täällä ollaan
» ollaan ihan vihreitä
» Missä sitä ollaan 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: höpinäpönttö-
Siirry: