Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Unirytmi

Siirry alas 
+3
faari
MdK
Katleija
7 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Unirytmi - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Unirytmi   Unirytmi - Sivu 2 Icon_minitimeSu 12 Joulu - 11:14:35

First topic message reminder :

Eilen kun en ottanut niitä totuttuja päiväunia ja lisäksi tein jouluvalmisteluja, alkoikin epänormaaliin aikaan nukuttaa. Siispä jo kymmeneltä sänkyyn kömmin, vaikka yleensä menen vasta puolilta öin nukkumaan. Arvasin liian aikaisin herääväni, ja niin kävikin, kello oli vasta puoli kolme kun virkeänä heräsin. Eipä muuta kun tallennettuja saksalaisdekkareita Siskaa ja Kahden keikkaa katsomaan. Niitten jälkeen nukuinkin sitten yhdeksään asti.
Pitää taas yrittää korjata tuo unirytmi. Tahtoo siirtyä tuo nukkumaan meno aina vaan myöhemmäksi. Kyllä siihen keinonsa on, kunhan vaan jaksaa noudattaa määrättyjä asioita sen eteen. Kaikki ylimääräinen miettiminen häiritsee uneen pääsyä, jouluvalmistelutkin, murehtimisista puhumattakaan. pale
Takaisin alkuun Siirry alas

KirjoittajaViesti
Pena
lähes aktiivi



Viestien lukumäärä : 219
Join date : 07.10.2009

Unirytmi - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: 7 tuntia onnehen   Unirytmi - Sivu 2 Icon_minitimeSu 12 Joulu - 22:13:09

Vanhana latinistina muistan lauseen: Sept horas dormire, satis juvenique senique eli vapaasti suomennettuna: 7 tuntia unta riittää sekä nuorille, että meille senioreillekin. Jos ei nukuta niin kyllä TV panee nukuttamaan. Vaikutuksen huomaa jo monesti alkuillasta. Otin sikaflunssarokotuksen ja olenkin epäillyt omalla kohdallani lievää narkolepsiaa.

Hyvää yötä
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.netti.fi/~parvela/
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Unirytmi - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi - Sivu 2 Icon_minitimeSu 12 Joulu - 21:09:34

Katleija kirjoitti:
MdK kirjoitti:
Idea on, että makuukamarissa ollaan tasan tarkkaan ensi alkuun vaan korkeintaan
6 tuntia, aina samaan aikaan.
Kyllä se univelka tulee korvattua aina. Minä otan ainakin ihan rauhallisesti enkä ajattelekaan turvautua unilääkkeisiin ikinä.
Hauta kuittaa sitten pahimmat univelat. Toistaiseksi olen nukkunut kiitettävästi lähes joka yö. En myöskään aio turvautua niihin "nukahtamislääkkeisiin". Jollei nukuta, niin tarpeeksi unettava kirja kouraan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Unirytmi - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi - Sivu 2 Icon_minitimeSu 12 Joulu - 19:49:45

MdK kirjoitti:
Katsoin yhtä englantilaista ohjelmaa unettomuudesta ja kuinka unirytmiin päästään.
Siihen menee runsas viikko aikaa, mutta ainakin se vaikea tapaus, joka oli koehenkilönä,
onnistui.
Idea on, että makuukamarissa ollaan tasan tarkkaan ensi alkuun vaan korkeintaan
6 tuntia, aina samaan aikaan.
Täällä meni se sama ohjelma ja minäkin sen katsoin. Ei se haittaa, jos silloin tällöin valvoo. Kyllä se univelka tulee korvattua aina. Minä otan ainakin ihan rauhallisesti enkä ajattelekaan turvautua unilääkkeisiin ikinä.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi - Sivu 2 Icon_minitimeSu 12 Joulu - 18:57:24


Minä olen nukkunut tuon käsileikkauksen jälkeen kuin porsas. Särky ranteesta ja
sormista hävisi kertaheitolla. Särky on tehnyt unesta levottoman ja olen ollut pari,
kolmekin tuntia hereillä joka yö. Nyt olen voinut ottaa pienet nokosetkin päivällä,
eikä se ole unta häirinnyt tai lyhentänyt yöllä.

Katsoin yhtä englantilaista ohjelmaa unettomuudesta ja kuinka unirytmiin päästään.
Siihen menee runsas viikko aikaa, mutta ainakin se vaikea tapaus, joka oli koehenkilönä,
onnistui.
Idea on, että makuukamarissa ollaan tasan tarkkaan ensi alkuun vaan korkeintaan
6 tuntia, aina samaan aikaan. Jos uni ei tule, niin noustaan sängystä pois ja mennään
vähäksi aikaa vaikka lukemaan. Sitten tullaan takaisin ja yritetään uudestaan.
Yö on ehkä mennyt niin ettei ole tullut nukuttua ollenkaan. Nokkaunia ei oteta päivällä.
Sama järjestys toistetaan yö toisensa jälkeen. Lopulta on niin väsynyt että nukkuu
ainakin muutaman tunnin noista kuudesta tavoitetunneista, ja lopulta nukkuu koko yön
heräämättä kertaakaan.

Täytyy tunnustaa, että minäkin olen sellainen, jonka uni häiriintyy, jos on jotakin
erikoista odotettavissa lähipäivinä tai on jotakin huolenaihetta. Huolenaiheet eivät
tarvitse olla edes kovin suuria. Riittää, jos on kauhea lumipyry ulkona.
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Unirytmi - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Unirytmi   Unirytmi - Sivu 2 Icon_minitimeSu 12 Joulu - 11:14:35

Eilen kun en ottanut niitä totuttuja päiväunia ja lisäksi tein jouluvalmisteluja, alkoikin epänormaaliin aikaan nukuttaa. Siispä jo kymmeneltä sänkyyn kömmin, vaikka yleensä menen vasta puolilta öin nukkumaan. Arvasin liian aikaisin herääväni, ja niin kävikin, kello oli vasta puoli kolme kun virkeänä heräsin. Eipä muuta kun tallennettuja saksalaisdekkareita Siskaa ja Kahden keikkaa katsomaan. Niitten jälkeen nukuinkin sitten yhdeksään asti.
Pitää taas yrittää korjata tuo unirytmi. Tahtoo siirtyä tuo nukkumaan meno aina vaan myöhemmäksi. Kyllä siihen keinonsa on, kunhan vaan jaksaa noudattaa määrättyjä asioita sen eteen. Kaikki ylimääräinen miettiminen häiritsee uneen pääsyä, jouluvalmistelutkin, murehtimisista puhumattakaan. pale
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Unirytmi - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Unirytmi
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Hyvä olo ja maailma :: terveys-
Siirry: