Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Unirytmi

Siirry alas 
+3
faari
MdK
Katleija
7 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeLa 3 Marras - 22:21:25

Eiköhän tuon voi laittaa Halloweenin syyksi, joten ei syytä huoleen. Kävin juuri tarkistamassa, että ulko-ovi on varmasti kiinni. Laughing

Unirytmi Images?q=tbn:ANd9GcSR8fpVQvL3b5pEPsSNXFusFHFw75RoSaqKiI_oYqgjXLnbwpXQ
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeLa 3 Marras - 20:15:45

Halloween´in aikaan tapahtuu outoja asioita, kuten minun talossani
toissa yönä.
Nukkumaan mennessä laitoin tuuletusikkunan auki tapani mukaan.
Pikkutunneilla kun kävin vessassa, ajattelin että laitan ikkunan kiinni
ettei ole kauhean kylmä huone aamulla ja hytisen vilusta, mutta -
ikkuna olikin jo kiinni! Kahva oli painettu alas, joten se ei ole voinut
mennä itsestään kiinni ilmavirran voimasta.
Olin aivan varma etten ole sitä laittanut itse kiinni. Siinä tapauksessa olen
kävellyt unissani. Korkin päälle en ole astunut pitkiin aikoihin, joten
sekään ei olisi selittänyt että pienessä pöhnässä...
Kaikki ovet lukossa. Yksin talossa. Ei jummarra...

affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeSu 21 Loka - 17:16:02

MdK kirjoitti:

Meikäläisen unirytmi on mennyt niin sekaisin, että olen ollut loppukesän kuin
unissakävelijä. Harjoittelen tuonpuoleista elämää varten ja tarkoitus on varmaankin
että minusta tulee kummitus.

affraid

Saat käydä meillä kummittelemassa! Unirytmi 294283
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeTo 18 Loka - 17:44:01


Meikäläisen unirytmi on mennyt niin sekaisin, että olen ollut loppukesän kuin
unissakävelijä. Harjoittelen tuonpuoleista elämää varten ja tarkoitus on varmaankin
että minusta tulee kummitus.

affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeSu 15 Heinä - 22:59:00

Viimeinen viisaus ennen petiin menoa:

Tuoko muka merikelpoinen paatti, ei sinne päinkään. Kankainen ja vettä läpäisevä auringonottopeti. Lisäksi patja kastuisi tuossa tuokiossa.

ps. Minun suosikistani tuli kuin tulikin tangokuningas. Bravoo! juoma1
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeSu 15 Heinä - 21:00:43

Mooseksen moderni kuljetusväline.

Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeSu 15 Heinä - 14:54:59

MdK kirjoitti:
Mitäs meloista, antaa tuulen viedä!

tsunami korjaa Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeLa 14 Heinä - 21:21:46

Mitäs meloista, antaa tuulen viedä!
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeLa 14 Heinä - 18:31:56

Melat puuttuu!

clown
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeLa 14 Heinä - 16:47:03


Olisipa tällainen univene jossakin unelmarannalla!

Unirytmi N183mp
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeTi 17 Tammi - 16:51:58

mirjamarja kirjoitti:
Minun unirytmini on ihan poskellaan! Shocked

Minun unirytmini on vissiinkin aivan päälaellaan. scratch

Heräsin jo 4 hujakoilla tänä aamuna, enkä voinut enää nukkua, vaikka tuntui että olen puolitajuton. Menin sitten 12 aikaan sohvalle pitkälleen ja avasin TV:n. Siihen nukahdin. Onneksi oli kännykässä herätys päällä, kaiken varalta, koska olin varannut ajan kampaajalle iltapäivällä.

Viimeisten öitten aikana on tullut pestyä pyykit, jonakin toisena yönä olen mankeloinut ja silittänyt. Ei tunnu siltä että työtkin jäävät tekemättä, jos päivällä nukun. Kaipa nämä univaivat korjaantuvat kunhan kevät tulee ja pääsee tontille kaivelemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeTi 17 Tammi - 10:27:33

Minun unirytmini on ihan poskellaan! Shocked
Liekö tämä kaamos aikaansaanut, kun on ollut niin kamalan pimeää lumettomassa maisemassa. Kaiken aikaa on oltava valo lampuissa, ja ulkona ei juuri päivänvaloa ole havaittavissa.
Valvottuani monta yötä vain lyhyiden torkahdusten kera, nukuin eilen lähes kaksinkertaisen määrän. Heräsin ensin aamulla sen lyhyen unen jälkeen, mutta aamukahvin juotuani nukuin 3 tuntia nojatuolissa, ja iltapäivällä lisää kaksi tuntia. Illalla normaaliin aikaan nukkumaan ja nukuin varmaan 7 tuntia heräämättä.
Nyt olen taas ihan väsynyt, eikä kello ole kuin 10.30. Meneeköhän tämäkin päivä unten mailla! Rolling Eyes

Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeMa 16 Tammi - 21:00:07

maikki kirjoitti:
sanomalhdet myydaan kg hinnalla.

Muistaakseni oli aikoinaan Suomessakin mahdollisuus niputtaa sanomalehdet ja myydä ne keräyspisteisiin. Pikkupojat olivat hyvin innokkaita lehtien kerjääjiä että saivat taskurahaa.

Niin oli täällä Ruotsissakin vielä niihin aikoihin kun tulin tänne 60-luvulla, mutta sitten keksivätkin että vanhat lehdet voidaan jättää aivan ilmaiseksi keräyspisteisiin, mutta maksua niistä ei enää annettu.

Minulle ei keräänny enää paljoa lehtijätettä. Luen nimittäin lehdet netiltä. Ja postilaatikkoon olen laittanut lapun "Ei mainoksia, kiitos", joten säästyn turhilta mainoksiltakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeMa 16 Tammi - 14:57:21

Meilla ei ole minkaanlaista probleemaa jatteista,aamusta alkaen afgani lapset huutelevat muurin takaa onko leipaa ja muuta jatetta,sanomalhdet myydaan kg hinnalla.muu jate kerataan mita sille lopulla tapahtuu enpa oikein tieda.
Toi Taleban johto mies on ennenkin kuollut kahdesti,nytkin tietoa ei ole varmistettu,jenkit tietysti haluaa kuolemisen olevan totta,talebanit kieltavan sen,tieda hanta onko vai ei.
meilla on muita murheita ,kaatuuko hallitus vai ei,tuleeko armeijan kuuppi vai ei.
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeMa 16 Tammi - 14:10:28

Meille tulee yksi Hesari ja ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia kaiken aikaa.
Kaikkien niiden hävittämisessä on ongelmansa, kun keräyslaatikko on aina pullollaan.
Miten maailmassa teidän huushollinne pääsee jätepaperista eroon! voi ei!

Hesarissa on aina silloin tällöin uutisia Pakistanista. Luen ne aina suurella mielenkiinnolla. Nyt väittävät, että joku talebanien johtomies on surmattu Pakistanissa.
Valkokuvasi Facebookissa antavat ihan toisen kuvan Pakistanista kuin uutiset. Kiitos niistä.

tuumaus

Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeMa 16 Tammi - 11:54:26

Menen nukkumaan siina 23 ,aikaisemmin kylla nukuttaa niin vietavasti melkein putoaa tuolilta,ja on se kumma jos tv;ssa on josta tykkaan niin enks vaa kohta kuorsaan tuolissa.Nukun suurinpiirein 4-5 tuntia,sitten heraan vessa reissulle,yleensa tulen koneelle lukemaan postia tai skypemaan tyttaren kanssa ja pian taas nukuttaa ja nukun n pari tuntia lisaa,heraan viimeistaan klo7,aivan liian aikaisin,paivan lehdetkin tulevat vast klo 8 jalkeen,meille jokaiselle tulee oma lehti ettei riidella niista ts tulee 4 erilaista sanomalehtea,koska olen ensiksi ylhaalla luen pojan ja miniankin lehdet,kummallista miksi aina kiinnosta muitten lehdet enemman.
Aamupala meilla on noin 9am,miehelleni pitaa antaa laakkeet,itsellani ei oo kuin yks verenpaineeseen.

Meilla on satanut runsaasti ja vuorilla sataa lunta.Polittinen kriisi maassa ja jannataan kaatuuko hallitus vai.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeSu 15 Tammi - 13:18:35

Minulla on omituisia tapoja kun unettomuus iskee. Nuorempana saatoin lähteä keskellä yötä pururadalle juoksemaan, tai siivoilemaan pensaitten alustoja tontilla. Nyt saatan nousta pesemään pyykkejä, silittämään ja mankeloimaan. En häiritse ketään toista, kun asun yksin talossa.

Huomiota on kuitenkin herättänyt naapurustossa että minulla saattaa olla kadun puolella säleverhot alhaalla aamulla! Se vaikuttaa hämäräperäiseltä ja pitihän syytä siihen tulla erään naapurin vartavasten tiedustelemaan! Jotta tarkan valvonnan alla ollaan. Ei tarvitse kuvitellakaan että täällä mitään tavallisuudesta poikkeavaa tekee!

Sanoinkin naapurille, että minä valvon ettei kuolema pääse yllättämään kun kaikki naapurit nukkuvat reporankana.

Unirytmi 681504
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeLa 14 Tammi - 23:51:46

Minä nukun varmaan 6-7 h vuorokaudessa, mutta en yhtä soittoa, vaan yöuni katkeaa 5 tunnin kuluttua. Niinpä on aiheetonta mennä ajoissa nukkumaan, koska sitten on aamuyö aika pitkäveteinen. En totisesti rupea mankeloimaan yöydännä, yritän lukea, mutta ei sekään ole kivaa keskellä yötä.
Välillä istun koneella ja pelailen tylsiä pelejä, mutta siitä kimpaannun sen verran, etten nuku senkään vertaa.

Illan suussa sitten nukun telsun eteen nojatuoliin ihan väkisin. Mitä rauhallisempi luonto-ohjelma tulee, sitä varmemmin nukun siihen paikkaan. Mutta telsun pitää olla äänessä, muuten en nuku.

Mutta sitten jaksan katsoa loppuun asti illan ohjelmat, kuten tänään iki-ihanan Leonard Cohenin illan Teemalta. Ensin yli kahden tunnin dokkari 1970-luvun Euroopankierrokselta ja sitten konsertti v. 2008 Lontoosta.
Hallelujah. tanssinpa
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeLa 14 Tammi - 2:50:33

Jahas! Täällä vaan kuorsataan! Meikäläinen on "jo" hereillä ja valkopyykki on mankeloitu. Mitähän keksisi seuraaviksi pariksi kolmeksi tunniksi?

Minulla on ollut uneton kausi menossa kuukauden verran. Näihin asti olen selvinnyt nukkumalla aamulla pitempään ja nokosten ottamisella päivällä, mutta nyt on valvomiset alkaneet tuntua pumppuvaivoina. Ei hyvä. Viikon päästä on aika ultraäänikokeisiin sairaalassa. Täytynee puhua näistä yökyöpeli-vaivoistakin.

Unirytmi 763939
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeTi 14 Joulu - 19:57:35

En ole vihreä, joten mun mottoni on tällä hetkellä LUMET ALAS - PÄÄSTÖT TAKAS! Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeTi 14 Joulu - 19:49:26

Frederiikka kirjoitti:
Olen muuten huomannut, että asumiseen liittyvät huolet alkavat saavuttaa minulla kipurajan.
MdK kirjoitti:
Viime talvena alkoi oma kipurajani olla saavutettu, kun olin nääntymäisilläni lumenluonnista. Harkitsin vakavasti talon jättämistä.
Naapurit kuitenkin houkuttelivat jättämään sellaiset ajatukset toiseen kertaan. Viime talven kaltaista ei enää koettaisi.

Tuolta ilmoista ja säistä Razz hahaha

Unirytmi Ilmastotoimintapaiva
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeTi 14 Joulu - 18:19:29

Frederiikka kirjoitti:
Olen muuten huomannut, että asumiseen liittyvät huolet alkavat saavuttaa minulla kipurajan. Myönnettävä on, että joskus uneenkin vaikuttavat. Olen valmistellut tätä joulua hellyydellä, vähän niin kuin hyvästellen rakkaita paikkoja. Aika näyttää, voittaako järki vai tunteet. Rolling Eyes

Viime talvena alkoi oma kipurajani olla saavutettu, kun olin nääntymäisilläni
lumenluonnista. Harkitsin vakavasti talon jättämistä. Naapurit kuitenkin houkuttelivat
jättämään sellaiset ajatukset toiseen kertaan. Viime talven kaltaista ei enää koettaisi.
Tänä vuonna se tuli kuukautta aikaisemmin, eikä ole toivoa, että alkaisi hellittää.
Onneksi on ollut lumitöissä avuliaita naapureita.
Ehkä taas, kun kevätaurinko alkaa lämmittää, unohtuu nämä talonpitohuolet. Viime
keväänä voitti tunteet ja päätin katsoa vielä yhden talven yli, onko luovutettava
hyvän sään aikana.
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeTi 14 Joulu - 17:35:55

mirjamarja kirjoitti:
Kauan on kestänyt, ennen kuin olen oppinut, että eläkeläisen ei ole pakko ponkaista päivän tehtäviä täyttämään klo 7 aamulla, vaan voi lorvia kuinka kauan haluaa, eikä maailmanloppu tule.

Ei ole maailmanloppua minunkaan aamulorvimisestani tullut. Laughing Tänä talvena unirytmini on muuttunut jotenkin itsestään. Iltakukkuilen puoleen yöhön. Sitten nukun kuin tukki aamukuuteen. Herään virkeänä ja keitän kupposen kahvia. Sitten laitan radion hiljaa soimaan ja painun takaisin pehkuihin. Herätyskello herättää minut sikeästä unesta puoli kahdeksalta. Ellei herättäisi, nukkuisin kymmeneen. Kokemusta on.

Herätyskellolla on tärkeä tehtävä huushollini lämmittämisessä. Yösähkö menee pois päältä klo 6. Lämmityspuuhiin tässä huushollissa on herättävä ajoissa näillä pakkasilla ellei aio palella. Pökköä on pesään laitettava tai kasvattaa sähkölaskua tuntuvasti.

Olen muuten huomannut, että asumiseen liittyvät huolet alkavat saavuttaa minulla kipurajan. Myönnettävä on, että joskus uneenkin vaikuttavat. Olen valmistellut tätä joulua hellyydellä, vähän niin kuin hyvästellen rakkaita paikkoja. Aika näyttää, voittaako järki vai tunteet. Rolling Eyes


Viimeinen muokkaaja, Frederiikka pvm Ti 14 Joulu - 18:32:40, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitimeMa 13 Joulu - 11:18:43

Minulle riittää unilääkkeeksi hyvä luontofilmi televisiosta, taikka sitten formulat.

Illalla luen jotakin pitkästyttävää kirjaa sivun pari, ja uni tulee pyytämättä. Vuosia unilääkkeenäni oli Helvi Hämäläisen "Säädyllinen murhenäytelmä", jota luin aivu kerrallaan iät ja ajat.

Kauan on kestänyt, ennen kuin olen oppinut, että eläkeläisen ei ole pakko ponkaista päivän tehtäviä täyttämään klo 7 aamulla, vaan voi lorvia kuinka kauan haluaa, eikä maailmanloppu tule.
Mutta oppiihan se vanhakin koira istumaan loppujen lopuksi.

tanssii
Takaisin alkuun Siirry alas
Pena
lähes aktiivi
Pena


Viestien lukumäärä : 219
Join date : 07.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Unirytmi Empty
ViestiAihe: 7 tuntia onnehen   Unirytmi Icon_minitimeSu 12 Joulu - 22:13:09

Vanhana latinistina muistan lauseen: Sept horas dormire, satis juvenique senique eli vapaasti suomennettuna: 7 tuntia unta riittää sekä nuorille, että meille senioreillekin. Jos ei nukuta niin kyllä TV panee nukuttamaan. Vaikutuksen huomaa jo monesti alkuillasta. Otin sikaflunssarokotuksen ja olenkin epäillyt omalla kohdallani lievää narkolepsiaa.

Hyvää yötä
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.netti.fi/~parvela/
Sponsored content





Unirytmi Empty
ViestiAihe: Vs: Unirytmi   Unirytmi Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Unirytmi
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Hyvä olo ja maailma :: terveys-
Siirry: