Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Luvaton mainos

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Luvaton mainos Empty
ViestiAihe: Vs: Luvaton mainos   Luvaton mainos Icon_minitimeTo 6 Tammi - 16:50:29

Kaikeksi onneksi ymmärsit heti hoitaa asian.
Artikkelissa päiviteltiin, että ko. ansaan on saattanut langeta koululaisia ja muita täysin turvattomia.

Kaikesta oppii, kun ottaa opikseen. Minä en vastaa mihinkään, missä kysytään henkilötietojani. Suuresti epäillen saatan antaa sähköpostini - Suomi24:n, johon ei juuri mitään muuta ilmaannu. Senhän voin lopettaa, jos siihen alkaa vyöryä jotain ihmeellistä.
Kerranhan minun vakipostiini tuli ns. nigerianpostia, ja minulle kerrottiin, että enoni oli jättänyt minulle suuren perinnön, muistaakseni Keniaan. Kehoitettiin ottamaan yhteyttä.
Enoni kuitenkin ovat jo tuonilmaisissa olleet vuosikymmenet ja heidän olinpaikkansa varsin hyvin tiedän Hietaniemessä, joten arvelin postin tullen väärään osoitteeseen.

farao Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Luvaton mainos Empty
ViestiAihe: Vs: Luvaton mainos   Luvaton mainos Icon_minitimeTo 6 Tammi - 14:05:42

Silloin kun menimme palstani.comiin, oli puhetta ettei sillä palstalla ole mainoksia. Se oli syy miksi haksahdin. Se mainos oli jäsenet-sivulla ja siinä oli luettelo millaisia pisteitä muut palstalaiset olivat testissä saaneet. Minä pidin se älykkyystestin palstan omana sisäisenä kevennyksenä.
Tein ihan tosissani testin saadakseni kilpaiukykyisen tuloksen. Annoin numeroni, mutta heräsin vasta siinä vaiheessa kun numeron jälkeen pysyttiin pin-koodia. Siihen katkaisin, mutta vahinko oli jo ehtinyt tapahtua ja viestit tulivat.
Se oli hyvä opetus minulle. No
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Luvaton mainos Empty
ViestiAihe: Vs: Luvaton mainos   Luvaton mainos Icon_minitimeTo 6 Tammi - 13:57:05

Lienen kertonutkin jo siitä älykkyystestinn tekemisestä tämän ylläpidon mainoksessa ennen ikinörttejä. Hölmö olin kun annoin kännynumeroni, jotta voivat tuloksen minulle testistä ilmoittaa.
Vastaus tuli alle minuutissa ja tuli vielä toinenkin tekstiviesti. Hoksasin mennä Saunalahden sivuille puhelinerittelyäni tutkimaan ja huomasin veloituksen vastaanottamistani tekstiviesteistä. Pelästyksissäni menin Saunalahden palvelupisteeseen kaupungilla ja siellä myyjä sai peruttua sen sopimuksen, jonka olin tietämättäni tehnyt. Poika sanoi että ellei kahteen viikkoon viestejä tule kännyyni, olen pelastunut. Onneksi selvisin pelästyksellä, sillä myyjä sanoi että kalliiksi olisi minulle tullut, puhelinoperaattorini kerää ne maksut eikä tee minun hyväkseni mitään,,,"kun kerran olen palvelun tilannut". Se firma oli virolanen. Tuosta on kirjoiteltu ennenkin, mutta aina vaan ne pyörivät netissä.
affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Luvaton mainos Empty
ViestiAihe: Vs: Luvaton mainos   Luvaton mainos Icon_minitimeTo 6 Tammi - 0:39:38

Tänään varoitellaan lehdessä näistä mainoksista, joita joskus Ikinörteissäkin on, eli nuo älykkyyskilpailut - montako neliötä, mikä on äo:si jne.
Joihinkin tällaisiin testeihin vastaus kysymykseen luvataan tekstiviestinä. Vastaus ottaa osaa iPhonen arvontaan.
Puhelimeen alkaa tulla mainoksia muutamia viikossa, ehkä jopa päivittäin. Kun puhelinlasku sitten tulee, laskutetaan siinä nämä saapuneet mainostekstiviestit, jotka usein on lähetetty muista maista ja ovat kamalan kalliita.

On itaruudesta ja epäluulosta hyötyäkin joskus, kun esim. minä en ikinä anna mitään tietojani netin tiedusteluihin, eikä tulisi mieleenikään naputella puhelinnumeroani koko maailmanlaajuiseen tiedostoon!
Ovatko ihmiset liian luottavaisia?

Jossakin varoitetaan myös nettiostoksista ja annettiin se neuvo, että aina maksettaisiin luottokortilla. Luottoyhtiö on silloin korvausvelvollinen, jos kyseessä onkin huijari. Minä epäilen kaikkia huijareiksi, enkä ole ostanut kuin yhden kerran jonkin vaatteen. Se oli kyllä ihan OK ostos.

IT
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Luvaton mainos Empty
ViestiAihe: Vs: Luvaton mainos   Luvaton mainos Icon_minitimePe 16 Heinä - 20:19:10

Onhan se ihan yhtä raakaa väittää kreikkalaista turkkilaiseksi kuin suomalaista venakoksi tai ruåtsalaiseksi (valitse se, joka et haluaisi olla) ajatellen noiden kahden maan riitaista historiaa. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Luvaton mainos Empty
ViestiAihe: Luvaton mainos   Luvaton mainos Icon_minitimePe 16 Heinä - 17:51:52

TS:ien pääkirjoitussivulla hauska uutinen:

"Ruotsalainen meijeriyhtiö Lindahl maksaa 150 000 – 200 000 euroa kreikkalaismiehelle, jonka kuvaa yritys on ilman lupaa käyttänyt valmistamansa turkkilaisen jugurtin pakkauksessa ja mainoksissa. Jos kärsimyskorvaus jostakusta vaikuttaa suurelta, miettiköön tykönään, miltä suomalaisesta tuntuisi löytää naamansa ruotsalaisen hapansilakkatölkin kyljestä."
[You must be registered and logged in to see this link.]
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Luvaton mainos Empty
ViestiAihe: Vs: Luvaton mainos   Luvaton mainos Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Luvaton mainos
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Uudet konstit parempia?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: höpinäpönttö-
Siirry: