Täällä on nyt uutisissa jauhettu joittenkin elintarvikeliikkeitten osallistumista
mainosmiesten uusien mainoskikkojen kokeiluun.
Olemme tottuneet siihen, että tavarataloissa soi musiikki, jonka pitäisi saada
asiakkaat ostamaan enemmän.
Uudessa kokeilussa käytetään myös ääniä, mutta esim. meijerituoteosastolla
saattaa kuulla lehmien ammuntaa tai muita maalaistalon ääniä. Siinä tulee
mieleen että maitoa pitää ostaa, tai ehkä kanan kotkotus muistuttaa munien
ostosta.
Hedelmä- ja vihannesosastolla taas saattaa kuulua eksoottisten lintujen ääniä,
jolloin mainosmiehet olivat huomaavinaan, että asiakkaat ostivat enemmän
eksoottisia hedelmiä. Ajattelin, että varmaankin apinan äänen kuullessaan
muistaa ostaa banaaneja.
Kaikkia aisteja on näköjään stimuloitava. Ollaanhan sitä jo totuttu vastapaistetun
leivän ja pullan tuoksuun, tai grillattujen lihojen tuoksuun myymälöissä eikä ole
vaikea arvata, että kun töitten jälkeen kävelee noitten houkuttelevien tuoksujen
lähellä niin kuola valuu suupielestä!