Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ja niin joulu joutui...

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
beataB*
lähes aktiivi
beataB*


Viestien lukumäärä : 346
Join date : 20.12.2009

Ja niin joulu joutui... Empty
ViestiAihe: Vs: Ja niin joulu joutui...   Ja niin joulu joutui... Icon_minitimeTo 27 Joulu - 20:10:39

Kyllä se Joulu tuli! santa

En keittänyt, en paistanut, en leiponut, en koristellut kuusta, en tehnyt yhtään mitään.

Menin leirikeskuksen valmiille Joululle ruokineen ja ohjelmineen .

Viiden päivän täysihoito.

Olikin hyvät ruuat ja aivan upea musiikillinen ohjelma.

Aamuin illoin pienessä kappelissa joulun sanomaa sanoin ja sävelin
Välillä oli konsertteja 6 hengen perheorkesterin voimalla ( sello, huilu, piano ja laulu)

Kauniimpiin joululauluihin eivät kaikki halukkaat mahtuneet mukaan

Joulun lempeä sanoma muuttui Tapanin päivän veriseen kivitykseen.
Ensimmäisen kristityn marttyyrin, Stefanuksen muistoksi.

.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ja niin joulu joutui... Empty
ViestiAihe: Vs: Ja niin joulu joutui...   Ja niin joulu joutui... Icon_minitimeKe 26 Joulu - 13:42:18

Kyllä minunkin ruokapöydästä on karsittu vähintäänkin puolet pois.
Jos en olisi saanut vieraita, niin olisin elänyt joulun yli hyvin askeettisesti.

Koska vieraani asuvat "kalarannikolla", niin toivat tullessaan sillilaatikon,
jossa oli 6 eri lajin silliä. Niistä maistettiin 3 sorttia. Heillä oli myös tuliaisena
savustettua poronmakkaraa ja miniän leipomia kakkuja, hedelmiä, glögiä ja
piparkakkuja.

Itse olin värkännyt karjalanpiirakoita ja munavoita, lanttu- ja porkkana-
laatikoita, paistanut pienen kinkun. Kaljaakin tein ja mäskin laitoin pakasteeseen
odottamaan aikaa, jolloin on aikaa leipoa mallaslimppua.
Sitten oli ne tyypilliset ruotsalaisten joulupöytään liittyvät Janssonin kiusaus,
lihapullat ja prinssimakkarat.

Nyt yritän "kuilottaa" että saan michelinrenkaan matalammaksi.

Tapaninpäivä jatkuu täällä sateisena ja sumuisena, +2º. Jouluaattona tuli lunta
kuin turkinhihasta. Vieraat tekivät lumityöt ja minä katselin ikkunasta heidän
hikoiluaan! Smile

Hyvää vuoden loppua! rendeer

Ja niin joulu joutui... W2c5d0
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Ja niin joulu joutui... Empty
ViestiAihe: Ja niin joulu joutui...   Ja niin joulu joutui... Icon_minitimeKe 26 Joulu - 12:26:35

Mites on mennyt joulu tähän asti? santasanta

Vielä on Tapaninpäiväajelut ajamatta. Me emme minnekään ajelekaan, vaan odotamme, että jälkikasvu ajelee tänne päin.

Kovin olin karsinut ruokapäydästä tilpehöörejä pois, niin että jäljelle jääneet tarjoomukset mahtuivat kaikki jääkaappiin. Yleensä olen joutunut pakkaamaan niitä kylmälaukkuihin ja säilyttämään niitä kuistilla, kunnes olen heittänyt ne menemään.

Tämän päivän tarjoilu on pelkkää kahvia ja kahvileipää. Kinkkua syökööt kotonansa.

On ohitettu jo ne ajat, jolloin joulu oli ruokajuhla. Muistan sota-aikoina, että äiti säästi kaikenmoista pientä koko vuoden jouluksi. Silloin oli sitten varaa tehdä kakku tai hyvä jälkiruoka. Aattoillan ruokapöydässä oli monta eri ruokalajia lipeäkalasta lähtien. Ne ajat ovat onneksi ohi. Tietysti omassa kodissakin aikanaan jatkettiin tätä ylensyöntiä, varsinkin, kun erilaisia ruokia ja mausteita alkoi ilmaantua kauppohin ja resepteihin. Pitihän juuri jouluksi sitten kokeilla uutuuksia. Huoh. Siitä vimmasta minä ainakin olen jo päässyt.

Nyt me syömme lipeäkalaa ennen joulua yhden kerran, riisipuuroa ei ole syöty sen jälkeen, kun lapset lähtivät kotoa vuosikymmenet sitten, ja rusinasopan syönti loppui jo paljon sitäkin ennen. Mutta nykyisin on voileipäpöytämme niin kukkuroillaan, että kinkku alkaa tuntua tarpeettomalta. Karsiva käteni iski siihen nyt voimalla. SadSad

Mutta Joulupukin säkki oli aina vaan pullollaan, vaikka jo perinteisesti on päätetty, ettei sitten mitään lahjoja hankita. Mutta kun kuitenkin yhdelle tuli hankituksi, niin kyllähän toisellekin jne....

Hyvää Joulun jatkoa nörteille! lol!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ja niin joulu joutui... Empty
ViestiAihe: Vs: Ja niin joulu joutui...   Ja niin joulu joutui... Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ja niin joulu joutui...
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Joulu tulla jollottaa 2.
» Joulu tulla jollottaa tänäkin vuonna
» Joulu
» JOS JOULU TULEE
» Joulu tulla jollottaa

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: höpinäpönttö-
Siirry: