Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ilmoja pitelee 5

Siirry alas 
+4
faari
mirjamarja
Frederiikka
MdK
8 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 4 Loka - 10:38:18

First topic message reminder :

Muistanpa hyvin viime syksyn kun syyskuun lopulla ja lokakuun alkupuolella
oli vielä mahtavat helteet, yli +20º. Kelpasi nauttia syksystä.

Esimerkiksi lokakuun 1. päivä viime vuonna on jäänyt mieleen, kun oli +23º
ja köllötin aurinkotuolissa takapihalla. Naapuri leikkasi nurmikkoa tontillaan
ja olin vähällä nukahtaa, oli niin ihanan rentouttava olo. Ykskaks havahduin kun
satoja kurkia lensi juuri siihen yläpuolelle ja kirkuminen oli valtava, samoin
sekasortoinen myllerrys. Alkoivat muodostaa auroja ja aura toisensa jälkeen
lähti etelää kohti hyvässä järjestyksessä. Ihmettelin, että olivat jo muuttopuuhissa
vaikka oli täysi kesä, mutta kai niillä on joku kalenteri joka sanoo että on
lähdettävä "hyvän sään aikana" että pysyy hengissä. Ja nehän pääsevät taas
takaisin tänne rakkaaseen Pohjolaan.


Nyt sataa jatkuvasti, saattaa olla muutaman tunnin rako pilviverhossa ja
aurinko tulee esille, sitten taas pukkaa uusia saderintamia maan yli, pitkin ja poikin.
En ole vielä nähnyt samanlaista kurkinäytelmää tänä syksynä. Ovat ehkä jo
muuttaneet?
Takaisin alkuun Siirry alas

KirjoittajaViesti
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTi 19 Helmi - 12:17:40

Toivon, toivon tosi hartaasti, että talvi niskoittelee viimeistä viikkoa,
ennenkuin taistelu kevään kanssa alkaa.
Parasta aikaa lentävät linnutkin takaperin, tuulee niin julmetusti mereltä.
Lumikinokset kiertyvät ikäänkuin salaa tarjolle nurkan takaa, siitäpä vaan
lapioimaan. Luminietos on rappusilla, ei tarvitse kauaksi kävellä.
Heräsin aamulla radiosään lohduttavaan tietoon että ensi viikolla on plussa-
asteita joka päivä ja kevät alkaa ilmoitella lähestymisestään.

Vaarin kelpaa kellotella auringossa. Murciassakin oli eilen yli +20º!
Kuinkas toiset nörtit? Ajattelen Frederiikan uurastusta, hän asuu oikeassa
lumikolkassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeKe 6 Helmi - 14:47:35

Pari viikkoa on taas pitänyt ihan jokapäiväaurinkoa säätä. Normaalia 5 <-> 20 °C päivittäistä vaihteluväliä
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeLa 19 Tammi - 11:15:40

Täällä oli yöllä -15º, tällä hetkellä -10º ja lunta satelee hiljalleen.
Olin juuri terassilla ja hoitelin lämpöpumppua, eli sulatin jäälaatikot
sen alla. Siihen meni pari minuuttia. On ehkä tulossa kunnon pakka-
set lähipäivinä ja sitten tulee yks kaks lämpöasteita, eli yhden vuoro-
kauden sisällä voi -20º nousta +3:een.

Vielä muutama viikko niin alkaa talven ja kevään kädenvääntö! sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimePe 18 Tammi - 22:58:47

Voi kuinka upea kuva, kertakaikkiaan.
Minun mittarissani on - 24 tällä hetkellä. Kyllä Lissu varmasti tulee jalkojasi lämmittämään tarvittaessa. Kauppareissulla minunkin sormiani palelsi nahkahanskoissa. Sisälä on lämmin, näytti olevan 24 astetta, siis saman verran lämpöä kuin on ulkona pakkasta. What a Face
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimePe 18 Tammi - 22:19:29

Täällä mitataan pakkasennätyksiä, mutta joutsenet uiskentelevat edelleen Kymijoessa. Very Happy Mitenkähän selviytyvät, kun pakkanen hipoo kolmeakymppiä.

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Panorama_Kosa_15041725

( Lukijan tänään bongaama kuva joutsenpariskunnasta paikallislehdessä. )

Minä olen linnoittautunut talooni. Postilaatikolla kävin myssy silmillä ja puita puuliiteristä hakemassa. Verannalla on neljän korin puuvarasto ja keittiössä puulaatikko täynnä. Kaikki hanat tippuvat, joten ei pitäisi putkienkaan jäätyä.

Eiköhän tästä selvitä - neljän kuukauden kuluttua kirsikkapuu jo kukkii. sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeKe 16 Tammi - 14:28:08

Pohjois-Espanjassa on satanut ennätyslumet. Nyt ne sitten osittain sateissa tulvivat. Meillä on ollut viileää, mutta aurinkoista ja tänään kun on pilnessä, tuntuu tämä kesäasumus himppusen viileältä. kun ei voi auringolla lämmittää.

Näkyy samanlaista jatkuvankin
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 3 Tammi - 16:26:51

Frederiikka kirjoitti:
Keväällä se nakuttaa naapurin puutarhassa olevaa puhelintolppaa, jossa on metallilakki. Se on "lemmenkutsu", niin olen ymmärtänyt.
Kun kuulin ensimmäisen kerran tuon lemmenkutsun, minä en tajunnut mikä sen äänen aiheutti. Ja kun kuulo on vain toisessa korvassa, en saanut selvää mistäpäin ääni tuli. Selvisihän se lopulta kun satuin sen sähkötolpan lähellä olemaan.
Useana keväänä se tikka rummutusta piti, mutta viime keväänä ei enää paikalle ilmestynyt. Melkein oli ikävä sitä pientä rumpalia.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 3 Tammi - 11:27:40


Ihanaa! Lunta ei ole tullut joulunaatosta lähtien ollenkaan. Ilmat ovat
lämmenneet ja parhaillaan sataa lotisee vettä ja antaa kyytiä lumelle.
Piha on aivan sula, lunta on enää vaan siellä missä oli suurimmat kinokset.
Taidan mennä sorkkimaan lapiolla reikiä niihin kinoksiin niin madaltuvat
nopeammin!

scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimePe 16 Marras - 9:55:32

Frederiikka kirjoitti:
Vihertikkaa ei puutarhassani ole näkynyt. Minulle se olisi "hienohelma".

Vihertikkaa ei taida Suomessa kovin momta yksilöä ollakkaan, joten sen näkeminen
olisikin harvinaisuus. Suomessa on harmaapäätikka, joka väreiltään muistuttaa
vihertikkaa, mutta taitaa senkin näkeminen olla harvinaisempaa kun Suomessa on
suuria metsiä vielä etelä-Suomessakin. Komea se kuitenkin on!

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 15oi5pe
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 15 Marras - 21:33:12

MdK kirjoitti:
Täällä meidän ympäristössä ei ole näkynyt mitään "hienohelmoja" lintumaailmasta, paitsi vihertikka joka on kirjojen mukaan hyvin arka lintu, mutta kaikki otukset linnuista lähtien tulevat lähemmäksi ja lähemmäksi ihmisasumuksia sitä mukaa kuin niitten luonnollinen elintila kutistuu.

Vihertikkaa ei puutarhassani ole näkynyt. Minulle se olisi "hienohelma". Very Happy Käpytikka on linturavintoloissani vakioasiakas. Sen ikää ihmettelen. Pikkulintujen elinikä on 2-6 vuotta. Onkohan sama lintu vai poikanen pesueesta. Yksin talipalloissa käy. Keväällä samoin. Koiras on väreistä päätellen. Keväällä se nakuttaa naapurin puutarhassa olevaa puhelintolppaa, jossa on metallilakki. Se on "lemmenkutsu", niin olen ymmärtänyt. Tulee kovempi ääni kuin puusta. Tällaiselta se kuulostaa.



Sataa lotkottaa taas. Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 15 Marras - 12:04:59

Öhö...tuota... Embarassed

Olen minäkin imenyt tisua kolmevuotiaana, kun pikkuveli oli tehnyt syömälakon
ja äidillä oli paljon maitoa. Hän oli ollut hätää kärsimässä kun poika käänsi vaan
päänsä syrjään eikä suostunut imemään. Minä olin sanonut sitä touhua
katsellessa että "kyllä minä vaan imisin"! Äiti oli kysynyt että ihanko tosissaan
imisit. Minä olin vakuuttanut että kyllä vaan.
Olin ehkä nähnyt siinä mahdollisuuden leikkiä vauvaa ja olla äidin kainalossa,
mitä ei muuten tapahtunut koskaan.
Niinpä olin sitten joka imetysajan lähestyessä mennyt valmiiksi tuvan sängyn päälle
ja sieltä vahtinut äidin keittiötouhuja. Kun hän oli pyyhkäissyt hellan puhtaaksi, niin
olin tietänyt että hetki on koittanut ja olinkin kuulemma sanonut innokkaasti: "No nyt!"
ja tehnyt äidille tilaa sängyn päällä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 15 Marras - 10:14:02

Uskokaa tai älkää, mutta tämmöisen jutun olen kuullut nannasta (isäni äidistä, jolla oli 14 lasta) Isäni oli kuulema vielä seitsenvuotiaana juossut pihalta imaisemaan tissiä.
Saarelaisnaiset olivat porukalla "parantamassa" (=paikkaamassa) verkkoja, kun Joska-poika oli juossut sisään ja imenyt äidin tisua kainalon alta selän puolelta. Minulla on nannasta yksi kokovartalokuva ja hänellä oli tosi komea rintavarustus. Rinnoilla oli myös pituutta, joten em. toimitus kyllä onnistui. Olikohan se ainoa ehkäisykeino, että imettää pitkään. Isäni oli nimittäin se neljästoista ja nuorin kyläsepän poika, joten se taisi toimia.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 15 Marras - 9:11:35

Katleija kirjoitti:
Muistui mieleen äidin muistelo pikkuveljestään, joka innoissaan kutsui isoveljeään Valdemaria katsomaan tikkaa, joka nakutteli pihamännyssä.

Hihi! - Minullakin on muisto äidin pikkuveljestä, jota äidinäiti oli imettänyt
niin suurena poikana että hän oli jo osannut puhuakin, mutta ei osannut
sanoa ä:tä eikä y:tä. Kerran hän oli kesken imemisen kääntänyt päätään
ja kysynyt: "Mika siella isossa mannussa juskaa?" Palokärki oli "jyskänyt"
pihamännyssä.

Olen nähnyt täällä kävelylenkin varrella valkoselkäpalokärjen, joka on
häviämässä kokonaan, mutta sitä vielä näkee täällä metsissä ja se on
lisääntynytkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeKe 14 Marras - 21:29:40

Muistui mieleen äidin muistelo pikkuveljestään, joka innoissaan kutsui isoveljeään Valdemaria katsomaan tikkaa, joka nakutteli pihamännyssä.
"Meijän Volte, meijän Volte, tuu sukkelaa katsomaa, ku tikka natuttaa rituhonnas." hurraata
Kyllä palokärjen nakutus metsässä on komeaa kuultavaa. Siitä onkin aikaa kun sitä ääntä olen kuullut.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeKe 14 Marras - 19:44:33

Frederiikka kirjoitti:
Olihan upea tilhinäytelmä! sunny



Varmasti oli! Kyllä sillä on niin ihanan värinen höyhenpuku, että!

Täällä meidän ympäristössä ei ole näkynyt mitään "hienohelmoja" lintumaailmasta,
paitsi vihertikka joka on kirjojen mukaan hyvin arka lintu, mutta kaikki otukset
linnuista lähtien tulevat lähemmäksi ja lähemmäksi ihmisasumuksia sitä mukaa kuin
niitten luonnollinen elintila kutistuu.




Tänään on täällä ollut melkein +12º lämmintä. Säätiedotuksessa oli puhuttu
kovasta tuulesta, mutta ei osunut ennustunut nappiin. Hiki tuli lenkillä kun
olin varustautunut koleaan ilmaan. Sisälle tultua katsoin lämpömittaria ja se
näytti +11,9º!
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTo 8 Marras - 13:47:10

Frederiikka kirjoitti:
Minun tilheni taitavat olla absoja. Marjat pysyvät koskemattomina pihlajassa eikä tilhiä näy.

Eivät ole absoja minunkaan tilheni. Very Happy Nyt nämä kauan odottamani vieraat saapuivat. Parissa tunnissa iso tilhiparvi tyhjensi pihlajan marjoista. Lensivät pihakoivuun ruokailemaan ja kyllä tuli maahan sotkua. Yksi tilhi lensi ilmeisesti yläkerran aulan ikkunaan, kun kuului kova pamaus. Jäi lymyilemään orapihlaja-aitaan toisten jo lennettyä pois. Siinä mutusteli orapihlajan marjoja. Pääsin lähestymään sitä parin metrin päähän eikä lentänyt pois. Kyllä oli kaunis lintu!

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Images?q=tbn:ANd9GcTwVdnqu57kUiu6e5e6ZzWFIKHz15CnpwO13noK8KaTKr0ZpTJD
( Kuva on poimittu netistä )

Jätin sen rauhassa lepäilemään. Parin tunnin kuluttua se oli poissa. Tarkistin lumisen maan ja pusikoiden alustat eikä lintua näkynyt. Hyvin sille taisi käydä. Olihan upea tilhinäytelmä! sunny


Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTi 6 Marras - 22:25:22

Yksi tilhi törmäsi ikkunaan kuin pommi. Olin varma, että niskat meni nurin. Jaksoi lennähtää oksalle, jolla sitten istui yksikseen, kun muu parvi lensi jo tiehensä. Tunsi olonsa varmasti orvoksi. Käänteli päätään ja toinen siipi oli kummassa asennossa.
Puolen tunnin kuluttua lennähti ylemmälle oksalle ja sitten olikin jo poissa, kun taas kurkkasin. Ihan helpottavalta tuntui.

Ei ollut pihlajanmarjojen vika. Ikkuna vain on metrin päässä oksan kärjestä.

sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTi 6 Marras - 21:20:51

mirjamarja kirjoitti:
Pihlaja ikkunan edessä on täynnä tilhiä.

Ovatko töyhtöpipot "iloisella tuulella"? Laughing Pihlajanmarjoista löytyy tähän vuodenaikaan jo ilolientä, jota alkoholiksi kutsutaan. On ollut surullisia uutisia tilhien joukkokuolemista. Minun tilheni taitavat olla absoja. Marjat pysyvät koskemattomina pihlajassa eikä tilhiä näy. Yksi punatulkku kävi marjoja sentään katselemassa, mutta "happamiksi" kai totesi, kun ei niihin koskenut. Tilhiparvi ikkunasi edessä on ollut varmasti upea näky!
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTi 6 Marras - 20:27:50

Täällä on rämmitty loskassa ja aurauskalusto on laulanut. Kolareilta on toistaiseksi vältytty, mutta liukasta tulee. Päivällä ollaan nollassa tai hieman plussan puolella. Öisin ollaan pakkasella.

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Panorama_Kosa_14463154

Minä elän suomalaisen unelmaa: Omakotitalo järven rannalla keskellä kaupunkia. Puutarhaan on muodostumassa alavaan kohtaan järvi, kun maa ei jaksa enää niellä vettä. Taidan laittaa siihen tuikkumeren. tanssinpa
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTi 6 Marras - 18:26:39

Täällä on vielä plussa-asteita. Huomenna tuulee kovasti ja lämpötila laskee.
Kai se siitä vielä alkaa räntää rätkiä...
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTi 6 Marras - 9:14:40

Räntää!
Ilma plussan puolella, mutta valkoista sohjoa joka paikassa. Oikein näkee, miten maisema lätisee ja litisee sohjossa. Pihlaja ikkunan edessä on täynnä tilhiä. Yritin kuvata niitä ikkunan läpi.
Ovat nopeita ja tarkkasilmäisiä. Karkaavat pois kun liikahdan vaikka yritän olla huomaamaton verhon sivulla.

Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeMa 5 Marras - 0:17:21

Serkkuni asuu Manhattanilla. Häneltä oli mennyt sähköt muutamaksi tunniksi.
Toinen serkkukin asuu NY:ssa, mutta hänelle ei tapahtunut mitään.

Kolmas serkku asuu Houstonissa ja sanoo happamasti, että on elänyt hurrikaanialueella 30 v. eikä ota kuuleviin korviinsa valituksia vedestä tai sähköstä. Hän on osannut varautua vuosikymmenet tällaisiin ongelmiin. Pari vuotta sitten hurrikaani vei hänen omakotitalonsa aidan mennessään, mutta talo säästyi.

Mad Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeSu 4 Marras - 22:54:22

MdK kirjoitti:
Oletko maikki saanut tietoja kuinka sukulaisesi tytär on selvinnyt Manhattanilla? Veljeni tyttärestä en ole kuullut mitään, mutta uskon että hän on turvassa.

Oletteko saaneet tietoja, miten sukulaisenne ovat selviytyneet? Uutisissa kerrottiin, että Sandyn tuhoalueilla on jo yöpakkasia ja lunta tulossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeTi 30 Loka - 10:05:15


Oletko maikki saanut tietoja kuinka sukulaisesi tytär on selvinnyt Manhattanilla?
Kuulin uutisissa että vettä on kolme metriä!!! Mutta kai se laskee aika nopeasti
kun myrsky menee eteenpäin.
Veljeni tyttärestä en ole kuullut mitään, mutta uskon että hän on turvassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeMa 29 Loka - 16:19:27

Ilta-Sanomissa on videolinkki, josta voi seurata Sandyn tapahtumia Livenä. Varotoimet ovat olleet mittavia. On teillä MdK ja Maikki jännittävää, kun läheisiä on myrskyalueella. Toivotaan parasta!

http://www.iltasanomat.fi/videot/ulkomaat/vid-1288511785707.html

Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitimeMa 29 Loka - 15:18:07


Oli minunkin pakko vilkaista, kuinka turvallisen välimatkan päässä veljeni
tytär on. Hän on vuoden vaihto-oppilaana siellä kaukana.
Onneksi on Chigago ainakin 900 km:n päässä NYkistä ja myrsky ehtii
rauhoittua hieman jos on matkalla länteen.

affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee 5   Ilmoja pitelee 5 - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ilmoja pitelee 5
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 Similar topics
-
» Ilmoja pitelee 6
» ilmoja pitelee
» Ilmoja pitelee-2
» Ilmoja pitelee juu!
» Ilmoja pitelee 4

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: säät ja ilmat-
Siirry: