Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Terveyttä purkista

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Terveyttä purkista Empty
ViestiAihe: Vs: Terveyttä purkista   Terveyttä purkista Icon_minitimeMa 29 Loka - 9:55:12



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15672792.ab

Tässä artikkeli göteborgilaistytöstä, joka kiireessä hotkaisi liian ison palan, joka
oli vähällä tukehduttaa hänet. Hän yritti saada aikaan oksennusrefleksin kaivelemalla
kurkkuansa haarukan varrella. Haarukka lipsahti kokonaan kurkkuun ja meni maha-
laukkuun.
Tänään hän pääsee sairaalasta kotiin, raportoivat uutislähetykset. Haarukkaa ei voitu
onkia suun kautta takaisin, koska piikit olivat ylöspäin ja olisivat voineet vahingoittaa
kurkkua vaan tehtiin avoleikkaus ja saatiin tuo 15-20 cm pitkä ruokailuväline poistettua!

Kuinkahan paljon terästä ehti mahahapot irroittaa elimistöön? Terästä ei vissiin vielä
ole purkeissa, rautaa kylläkin ja senhän näkee ruosteesta...
geek
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Terveyttä purkista Empty
ViestiAihe: Vs: Terveyttä purkista   Terveyttä purkista Icon_minitimeSu 28 Loka - 18:50:27

mirjamarja kirjoitti:
D-vitamiinivalmisteissa ei ole väitettyjä prosentteja vitamiinia, toisissa ei lainkaan.
Maitotöpsien kyljissä on joskus ollut merkintä lisätystä vitamiinista. Muistanko oikein: D-vitamiinista? Mistähän nekin vitamiinot hankitaan? drunken drunken

Kirjoituksesi kirvoitti uteliaisuuteni ja kaivoin kaapista esiin vitamiinikokoelmani. Juon paljon Arlan rasvatonta maitoa ja tölkissä todellakin lukee "lisätty D-vitamiinia". Sitä on 2dl:ssa maitoa 40% päivän saantisuosituksesta. Maitopurkkini näkyy olevan oikea vitamiinipommi, kun siitä löytyy myös B2-vitamiinia, B12-vitamiinia ja vielä kalsiumiakin runsaasti. Mistä ne on maitopurkkiini hankittu, sitä ei kerrota. Pidän maidosta oli siinä vitamiineja tai ei. Sanovat, että maito on lasten juoma eikä aikuinen ihminen sitä tarvitse. Minä tarvitsen. Laughing

On minulla toinenkin vitamiinipurkki ja sitä katselen nyt epäillen D-vitamiinikohun vuoksi. Nautiskelen aamulla puolikkaan appelsiinin makuisesta monivitamiinipore-tabletista vesilasiin liuenneena. Tuoteselosteessa on melkoinen luettelo vitamiineja. Onkohan siinä mikään totta? Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Terveyttä purkista Empty
ViestiAihe: Terveyttä purkista   Terveyttä purkista Icon_minitimeLa 27 Loka - 16:29:39

Minä olen aina vieroksunut terveyttä edistäviä troppeja, joita tyrkytetään mainoksissa. Tuon tuostakin joku eturivin urheilija tai laulaja kertoo menestymisensä syyksi XX-valmisteen, joka auttaa häntä jaksamaan.
Ikinä en ole uskonut.
Nyt sain taas epäuskolleni vahvistusta, kun media toitottaa, että D-vitamiinivalmisteissa ei ole väitettyjä prosentteja vitamiinia, toisissa ei lainkaan. Isolla rahalla kuitenkin niitä myydään ja mainostetaan, miksi, en käsitä. Ketä hyödyttää valmistaa lumelääkkeitä ja kaupata pahaa aavistomattomille ihmisille.

Tähän ikään olen päässyt ilman pillereiden syöntiä. Ne toki otan, minkä lääkäri määrää, en ole mikään fanaatikko siinä asiassa. Mutta luontaistuotekaupat olen aina kaukaa kiertänyt. What a Face

Olin aikoinani työssä konsernissa, joka valmisti leipää mm. saksalaiselle luontaistuotekaupalle. Ohut ja mauton leipä leivottiin saksalaisen reseptin mukaan tehtaassamme muun näkkileivän ohella, hienoksi jauhetuista grahamjauhoista, pakattiin lootiin ja lähetettiin Saksaan, jossa leivät pakattiin pieniin rasioihin ja lähetettiin takaisin Suomeen luontaistuotekaupan hyllylle, kymmenkertaisella hinnalla myytäväksi.

Ihmettelen nykyisinkin, mikä jostakin leivästä tekee "luomun", sillä maassa vilja sentään edelleen kasvaa. Liika lannoitus ehkä on vähentynyt.
Maitotöpsien kyljissä on joskus ollut merkintä lisätystä vitamiinista. Muistanko oikein: D-vitamiinista? Mistähän nekin vitamiinot hankitaan?

drunken drunken
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Terveyttä purkista Empty
ViestiAihe: Vs: Terveyttä purkista   Terveyttä purkista Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Terveyttä purkista
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Hyvä olo ja maailma :: terveys-
Siirry: