Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 omaishoitajana

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

omaishoitajana Empty
ViestiAihe: Vs: omaishoitajana   omaishoitajana Icon_minitimePe 23 Syys - 12:29:32


Kyllä omaishoitajan osa on raskas. Olen nähnyt kun oma äitini oli isälle hoitajana,
pari kuukautta ennen isän kuolemaa vietiin hänet sairaalahoitoon. Äiti oli jo 83 v,
elämän kuluttama itsekin mutta täytti tunnontarkasti lupauksensa "kunnes kuolema
meidät erottaa". Eli itse vielä 10 vuotta leskenä ja nautti "helpoista päivistään".
Äidistä oli aika ihmeellistä että kun viralliselta taholta päätettiin, että isä tarvitsee
hoitajan ja äidiltä oli kysytty jaksaisiko hän ainakin yrittää ja että hänelle maksettai-
siin hoitopalkkaa.
Äiti nauroi ja sanoi että hänhän on saanut koko ikänsä hoitaa isää, vaikka isä oli
nuori ja terve, niin hän oli kuin pikkulapsi avuton ja passattava. Eikä hän ole hoito-
palkkaa ikinä saanut. Sai tuonkin ihmeen kokea.
Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

omaishoitajana Empty
ViestiAihe: omaishoitajana   omaishoitajana Icon_minitimePe 23 Syys - 10:33:03

Tuolla naama kirjassa MDK ja Mirjamarja jo tietavatin olen ollut omais hoitjana viimekuun alustalahtien,mieheni sai aivan arvaamatta sydankohtauksen,artery oli myos tukossa,siita sitten akkia lahinpaan sairaalaan ,tukos poistettiin jne,mieheni oli sairaalassa n10 paivaa ja sitten hanen hoitonsa lankesi minulle,ensimmainen viikko oli tosi tressaava,eniten siksi etta ei jaanyt aikaa nukkumiseen ja raskasta se on ison miehen hoito sangyssa yksin.
onneksi loysin nuoren miehen joka tulee kolmeksi tunniksi aamupaivisin,ajaa parran,auttaa suihkuissa,silittaa vaatteet ym,kylla helpotti,sillaikaa kun han hoitelee miestani mina pikaisesti kayn asioilla ja kauppareissuilla.
Nyt mieheni kavelee ja pitaa itsestaan huolta.
Takaisin alkuun Siirry alas
 
omaishoitajana
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Hyvä olo ja maailma :: terveys-
Siirry: