Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 kuulokoje

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
beataB*
lähes aktiivi
beataB*


Viestien lukumäärä : 346
Join date : 20.12.2009

kuulokoje Empty
ViestiAihe: Vs: kuulokoje   kuulokoje Icon_minitimePe 31 Joulu - 16:22:16

Eräs tuttu laitatti sellaiset korvan sisäiset.

Osat olivat pieniä, liki nuppineulan pään kokoisia.

Eivät kömpelöt kädet niitä onnistuneet puhdistamaan,
vaan ne hävisivät alta aika yksikön.
Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

kuulokoje Empty
ViestiAihe: Vs: kuulokoje   kuulokoje Icon_minitimeTo 30 Joulu - 23:58:29

Nuoriso hankki minulle Siemensin korvantausta kuulokkeen ja vasemman (huonoimman)korvan kuuloke on mulla paripaivaa harjoituksessa silla aikaaohjelmoimat vsemman korvan kuulokkeen.
Enpa tieda haluanko aina kayttaa, olin unohtanut miten kamala meteli ja pauke takalaisessa bazarissa on,no onpa nyt vaihtoehto elaa hiljaisuudessa tai metelissa.
Kylla se vanhalta vie aikansa tahan tottumiseen,varmaan ajan liikkeen nuoren miehen hulluksi kun kayn opastus haun retkilla siella.
Tytar maksoi kai n400 euroa siita.
kiitos Feredika aitisi kokemuksista se kannusti muakin hankkimaan taman vempeleen,perasta kuuluu
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

kuulokoje Empty
ViestiAihe: Vs: kuulokoje   kuulokoje Icon_minitimeTo 30 Joulu - 18:16:41

Pelkästään fyysikon näkökulma: Mitä kauempana mikrofoni on kuulokkeen ulostulosta, sen pienempi vaara on kiertovinkumiselle!
Kysy tätä kun olet hankkimassa. Minulle kelpaisi ulkonäöllisesti tuo korvantakuinen, mutta ihmiset, jotka haluavat näyttää kaksikymppisiltä vielä 70 ylitettyään ostavat korvansisuisen. Se on helpompi piilottaa hiuksiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

kuulokoje Empty
ViestiAihe: Vs: kuulokoje   kuulokoje Icon_minitimeTo 30 Joulu - 12:58:17

maikki kirjoitti:
Onko teilla kenellakaan kokemuksia kuulokojeesta?Korvan sisalla kaytettavasta tai korvan takana kaytettavasta?

Hei, Maikki! Smile Minulla itselläni ei ole omakohtaista kokemusta kuulokojeesta, mutta autoin äitiäni saamaan sellaisen. Täällä Suomessa kuulolaitteen voi saada lääkinnällisenä kuntoutuksena ilmaiseksi, jos on todettu kuulonalenema sekä apuvälinetarve.

Äitini sai kuulolaitteen yhdeksänkymppisenä. Tarvetta olisi ollut meidän omaisten mielestä jo huomattavasti aikaisemminkin, mutta äitini mielestä elämä oli oikein "mukavan rauhallista", kun ei tarvinnut kaikkea turhaa enää kuulla. Televisio ja radio pauhasivat kovaa, mutta mikä oli pauhatessa, kun asui yksin omakotitalossa. Eihän se ketään häirinnyt. Heinäsirkkojen siritystä ja lintujen laulua äiti ei ollut enää vuosiin kuullut.

Sitten alkoi tulla ongelmia tasapainossa, kun toisen korvan kuulo oli huomattavasti huonompi kuin toisen. Kirkkomatkat jäivät, kun ei papin puheesta mitään selvää saanut. Kommunikointi alkoi myös vaikeutua, vaikka äitini oli oppinut lukemaan hyvin huulilta.

Varasimme ajan terveyskeskuslääkärille, joka suoritti alustavan kuulotutkimuksen. Sen perusteella saimme lähetteen aluesairaalan korvalääkärille, joka puolestaan antoi lähetteen kuulotutkimukseen kuulohoitajan vastaanotolle. Ihailin henkilökunnan ystävällistä ja hienotunteista käyttäytymistä äitiäni kohtaan. Kuulohoitaja totesi, että kuulolaite on monelle arka ja jotenkin hävettävä asia. Kumma juttu, koska eihän se ole sen kummempi kuin esimerkiksi silmälasit.

Kuulolaitteen hankinta edellytti useampia käyntejä kuulohoitajalle ja korvalääkärille. Päädyttiin korvan takana käytettävään kuulolaitteeseen. Se osoittautui todella hyväksi. Äitini elämänlaatu parani oleellisesti. Tasapaino kävellessä parani ja hän kuuli taas linnun laulunkin puutarhassa. Tuo korvantausmalli on Suomessa yleisimmin käytössä oleva kuulokoje. Koje asetetaan korvalehden taakse ja korvakappale korvakäytävään. Korvakappaleen ja siihen liitetyn letkun avulla äänet välittyvät korvaan ja koje pysyy korvassa. Korvakappale rakennetaan yksilöllisen mallin mukaisesti.

Kuulokojeen voi hankkia myös yksityiseltä palveluntuottajalta, mutta silloin sen joutuu maksamaan itse. Hankinnan kokonaiskustannukset ovat noin 800-1200 euroa.

Laitan tähän linkin kuuloliiton ( entinen kuulonhuoltoliitto ) nettisivuille, joista löytyy tietoa mm. kuulolaitteista.

http://www.kuuloliitto.fi/fin/kuulo/kuulokoje/kuulokojemallit/

kuulokoje 5f884b716befc14c8097b80a5894549a

Onnea kuulolaitteen hankintaasi, Maikki. Ennemmin tai myöhemmin asia on ajankohtainen suurimmalle osalle meistä, jos elonpäiviä riittää. Olen vissi siitä, että kuulolaitteen hankinta parantaa elämisen laatua oleellisesti. sunny







Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

kuulokoje Empty
ViestiAihe: kuulokoje   kuulokoje Icon_minitimeKe 29 Joulu - 19:49:06

Onko teilla kenellakaan kokemuksia kuulokojeesta?Korvan sisalla kaytettavasta tai korvan takana kaytettavasta?
minun pitaisi hankkia kuulokoje molempiin korviin,korvan sisainen on paljon kaliimpi kuin korvan takana kaytettava,olen kovasti kiitollinen vastauksista .
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





kuulokoje Empty
ViestiAihe: Vs: kuulokoje   kuulokoje Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
kuulokoje
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Hyvä olo ja maailma :: terveys-
Siirry: