Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Susi Hukkanen?

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Susi Hukkanen? Empty
ViestiAihe: Vs: Susi Hukkanen?   Susi Hukkanen? Icon_minitimePe 5 Loka - 21:44:22

hahaa
Katleija kirjoitti:
Voooiiii ihmettä, täällähän on elämää.

Tuliko liian vilkasta? hahaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Susi Hukkanen? Empty
ViestiAihe: Vs: Susi Hukkanen?   Susi Hukkanen? Icon_minitimePe 5 Loka - 20:20:05

MdK kirjoitti:

Arvaisin, että tontillasi on vieraillut metsäkauris vasoineen.

Toivon, että se oli metsäkauris vasoineen satunnaisella retkellä. Juttelin naapureiden kanssa. Ei havaintoja kenelläkään sorkan jäljistä. Minulla on "vanhan ajan" puutarha puineen ja pensaineen. Ehkä se houkuttelee myös kauriita. Lähellä on metsää Kymijoen maisemissa. Talvella lenkkipolullani olen ollut tunnistavinani ilveksen jäljet. Nuo sorkan jäljet pihallani jättivät jälkeensä kyllä aika "pirullisen" tunteen. Jotenkin yksityisyyttä loukkasivat.

Kälyni kesämökki on Luumäellä. Siellä jäi karhun pentu auton alle kesällä. Ihmisiä varoitettiin ulkona liikkumisesta parin vuorokauden ajan, koska emo etsisi todennäköisesti pentuaan. Kälyni (79v) viis välitti varoituksista. Marjasti ja samoili metsissä, kuten ennenkin. Minulta olisi kyllä jääneet marjat metsään karhupelossa. affraid

Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Susi Hukkanen? Empty
ViestiAihe: Vs: Susi Hukkanen?   Susi Hukkanen? Icon_minitimePe 5 Loka - 18:08:01

Voooiiii ihmettä, täällähän on elämää. Pitää tulla takaisin ihan ajan kanssa vastailemaan.
Tämmöiset sadepäivät pitävät sisällä. Vettä sataa ja puista putoavat lehdet. Tuosta tieltä tukkivat lehdet sadevesiviemärin ritilän ja kun tie on vähän notkolla siitä kohtaa niin tuli tulva. Huoltomies kiitteli kun ilmoitin hänelle tilanteesta. Mies tuli haravan ja lapion kanssa hommiin ja jonkin ajan kuluttua tie oli kuiva. Siinä viemäriluukun kohdalla vesi ulottui miehellä puolisääreen.
affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Susi Hukkanen? Empty
ViestiAihe: Vs: Susi Hukkanen?   Susi Hukkanen? Icon_minitimePe 5 Loka - 14:23:26


Arvaisin, että tontillasi on vieraillut metsäkauris vasoineen. Jos niitä alkaa
liikkua, niin keväällä varsinkin häviävät krookukset parempiin suihin!
Omalla tontillani olen nähnyt kauriita alakerran makuukamarin ikkunan alla
olevassa istutuksessa nakertelemassa ja talvella voi nähdä jäljet selvästi kun
kulkevat aivan seinän vierustaa pitkin missä on vähemmän lunta.

Eräänä talviyönä kun istuin tietokoneen ääressä niin minusta alkoi tuntua että
joku katsoi minua pimeydestä. Kun katsoin ulos niin ikkunan alla olevan
kinoksen päällä oli kauris ja katsoi sisälle valoisaan huoneeseen. Häipyi siitä
sitten naapurin tontille ja oli varmaankin pelästynyt minua niin paljon että
liukastui naapurin tontilla ja syöksyi kalliolta alas ja kuoli. Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Susi Hukkanen? Empty
ViestiAihe: Vs: Susi Hukkanen?   Susi Hukkanen? Icon_minitimePe 5 Loka - 13:20:12

MdK kirjoitti:
Jotta liekö sittenkin ollut Susi Hukkanen jonka minäkin näin? Eksperttien mukaan
täällä meidän kylällä nähty otus oli todella susi ja sen liikkumista oli seurattu eri
paikkakunnilta tulleitten havaintojen perusteella, kunnes se sitten kesällä ammuttiin
kun alkoi herkutella liikaa lampailla.

Eiköhän se susi ollut, kun ekspertitkin vahvistavat kylällä suden liikkuneen. Varmaan aika häkellyttävä tunne kohdata susi.

Minua jäivät askarruttamaan viime syksynä puutarhaani ilmestyneet kahden eläimen sorkanjäljet. Ne olivat painuneet syvälle pihasoraan. Toiset olivat isommat kuin toiset ja painuneet syvemmälle. Vaikutti kuin emo ja vasa olisivat olleet liikenteessä. Oli kuin olisivat pelästyneet jotain, tehneet äkkikäännöksen ja lähteneet ravaamalla pois. Mitään tuhoa eivät puutarhassani tehneet. Mietin hirveä, metsäkaurista ja villisikaa. Mitään niistä en ole kuullut näillä kulmilla nähdyn. Arvoitukseksi jäivät sorkanjäljet. Shocked Harmitti, kun en kutsunut paikallisen metsästysseuran asiantuntijaa jälkiä tutkimaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Susi Hukkanen? Empty
ViestiAihe: Susi Hukkanen?   Susi Hukkanen? Icon_minitimePe 5 Loka - 11:11:32


Minä olen sellainen yöhaamu täällä talossani, niinkuin olen joskus kertonut
huonoista yöunistani ja että teen jotakin muuta kuin kieriskelen unettomana
sängyssäni.

Viime yönäkin istuin pikkutunneilla tässä koneen äärellä ja googlasin paikallis-
lehtemme uutismateriaalia, mitä meidän kylän asioista on kirjotettu. Minulle
kun ei tule mitään lehtiä, ei edes tuota paikallislehteä. Kelasin uutisia taaksepäin
ja silmäni osuivat otsikkoon "Susi nähty keskellä kylää, Kaberginkadulla"!
Ajattelin että se oli varmaankin aprillipila, mutta päivämäärä olikin 16. marraskuuta
2005. Kuvakin oli kadun risteyksestä, joka on jatkona tämän talorivin alapuolella
kulkevalle Ringvägenille. Suden oli nähnyt koiraansa ulkoiluttanut nainen iltamyöhällä
ja palannut kiireesti takaisin rivitaloonsa koirineen.

Aloin siinä muistella erästä kampaajareissua Linköpinkiin monta vuotta sitten.
Olin nähnyt sutta muistuttavan eläimen tiepuolessa. Kotiin tultua kerroin pojalle että
näin suden aamuhämärissä, mutta poika sanoi että se oli tietysti jonkun schäferi.
Sanoin että siinä tapauksessa se oli karannut, sillä taloja ei ollut mailla halmeilla
monenkymmenen kilometrin matkalla.
Menin alakertaa kaivelemaan laatikkoa, missä on kaikki almanakat vuodesta 1995
lähtien tallessa. Otin esille v 2005 almanakan ja katsoin olinko käynyt kampaajalla
marraskuussa. Ja olinhan minä. Viikkoa aikaisemmin kun susi oli nähty täällä meidän
nurkilla oli hiukseni leikattu ja laitettu vaaleita raitoja. Kampaajakäynti oli maksanut
1060 kruunua, senkin olin noteerannut!
Jotta liekö sittenkin ollut Susi Hukkanen jonka minäkin näin? Eksperttien mukaan
täällä meidän kylällä nähty otus oli todella susi ja sen liikkumista oli seurattu eri
paikkakunnilta tulleitten havaintojen perusteella, kunnes se sitten kesällä ammuttiin
kun alkoi herkutella liikaa lampailla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Susi Hukkanen? Empty
ViestiAihe: Vs: Susi Hukkanen?   Susi Hukkanen? Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Susi Hukkanen?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Susi Hukkanen

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Hyvä olo ja maailma :: luonto-
Siirry: