Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Vanhan ajan niksejä

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

Vanhan ajan niksejä Empty
ViestiAihe: Vs: Vanhan ajan niksejä   Vanhan ajan niksejä Icon_minitimeKe 15 Elo - 19:21:20

heippa kavin Turussakin ja katsoimme housut pois,oli kiva lammin ilta ja naytoksen jalkeen kavelimme Pitkin Aurajoen rantaa ja juotiin oluet paatissa ja syotiin hotdogit,olin sisareni perheen luona Raisiossa.

Ei toi meidan talo niin suuri ole milta nayttaa,seinat ovat paksut ja huoneet tilavat viileammat kesalla.Ei taalla rkenneta taloa vain yhdelle perheelle,usein vuokrataan myos osa taloa.
Me asumme pojan kanssa yhdessa,talvisin asuvat ylakerrassa ja nyt kesalla pohjakerroksessa jossa on viileata.
Me asumekeskella ja meilla on kaytossa kolme huonetta ja keittio,yhteinen iso olohuo jossa kestitaan vieraita.Meilla on siivooja-keittio apulainen ja nuorella parilla lastenhoitaja asuu myos meilla,ei ole paivahoitoloita lapsille, joten lapset hoidetaan kotona kun vahemmat ovat tyossa niinkuin meillakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Vanhan ajan niksejä Empty
ViestiAihe: Vs: Vanhan ajan niksejä   Vanhan ajan niksejä Icon_minitimeTi 14 Elo - 15:19:17

Komea talo teillä. Minä ensin luulin että siinä on joku valtion virasto lippu katollaan. Ympäröikö tuo aita kokonaan talonne, vai onko osa pensasaitaa.
Et kaiketi itse kuitenkaan joudu siivoamaan koko asumustanne. Minua jo ihan hirvittäisi.
Nytkin lykkään ikkunoiden pesu aina vaan eteenpäin. Sekin homma tulee aina vaan harvemmin suoritettua. drunken
Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

Vanhan ajan niksejä Empty
ViestiAihe: Vs: Vanhan ajan niksejä   Vanhan ajan niksejä Icon_minitimeTi 14 Elo - 5:13:21

Vanhan ajan niksejä 10710122
mina tassa yritan muistella kuvan siirtamista,tnaan on Pakistanin 65. itsenaisyyspaiva siksi meidan katolla liehuu lippu sateessa.Huomenna on Intian itsenaisyyspaiva.
ans kattoo tuliko kuva mukaan
Tulihan se!
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Vanhan ajan niksejä Empty
ViestiAihe: Vs: Vanhan ajan niksejä   Vanhan ajan niksejä Icon_minitimeSu 5 Elo - 12:14:10


Lujassa on tapa käydä kurkkaamassa sivustoja, mutta autiota ja tyhjää täällä on.
Tulkaa loputkin Facebookiin! Siellä riittää kun joskus heittää lyhkäisen moikan
tai kommentin. Omat sivut voi asentaa niin että esim. vaan FB-ystävät voivat
niitä lukea. Meitä vanhoja nörttejä siellä on 6-7 kpl.
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Vanhan ajan niksejä Empty
ViestiAihe: Vs: Vanhan ajan niksejä   Vanhan ajan niksejä Icon_minitimeSu 5 Elo - 9:39:44

Ai, MdK on käväissyt palstalla. Minä tapani mukaan kerran päivässä käyn vilkaisemassa löytyykö luettavaa. Minä kauan ihmettelin tuunaus-sanaa, että mitähän se merkitsee. Toki selvisihän se minullekin, on näet muotia tuunata vanhoja vaatteita. Sinä nyt tuunasit alulakanoitasi.

Minulla on paljon vaatteita, pitäisi vihdoin saneerata nuo kaksi vaatekomeroani. Mielellään tulee pidettyä aina vaan näitä samoja. Joskus kun pistän päälleni jonkun niistä vanhemmista, joku ihailee että olen uuden ostanut. Täydestä menevät näköään.
Mikä siinäkin että silti pitää aina jotain uutta saada, tosin se into on huomattavasti minulla laimentunut, onneksi.

Johan minä jäsenyyteni Atelier Golden Schnittiltä olen irtisanonut vuosi sitten. Toki käyn sivuillansa kurkkimassa edelleen, että mitä sieltä löytyisi.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Vanhan ajan niksejä Empty
ViestiAihe: Vanhan ajan niksejä   Vanhan ajan niksejä Icon_minitimeLa 4 Elo - 16:41:50

Minulla on nippu 50 vuotta vanhoja lakanoita, jotka ovat keskeltä kuluneet mutta
reunoilta ovat vielä ihan hyvässä kunnossa. En ole vielä raaskinut heittää menemään
ja ikkunaräteiksikin niitä on liikaa.

Tänään olin raahannut ompelukoneen lasiterassin pöydälle ja ompelin keittiön
ikkunaan "kahvilaverhot" kun löysin uutta kangasta, josta jo olin aikaisemmin ommellut
verhon kapan. Verhojen ompelussa ei paljon aikaa mennyt ja tuli ne kuluneet lakanat
mieleen. Halkaisin lakanat kahtia ja ompelin hulpioreunat yhteen joten tuli sauma
keskelle. Ompelin vielä toisen sauman viereen, eli tein "väärennetyn" katesauman.
Sitten päärmäsin lakanoitten sivut ja näin ollen sain käyttökelpoisia alulakanoita,
joita ei tietenkään vieraitten sänkyyn kehtaa laittaa mutta omaan käyttöön kyllä kelpaavat.

Tuli niitä ommellessa mieleen "pula-ajat" kun vaatteitakin ommeltiin uuteen uskoon moneen
kertaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Vanhan ajan niksejä Empty
ViestiAihe: Vs: Vanhan ajan niksejä   Vanhan ajan niksejä Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vanhan ajan niksejä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Vanhan aika kuluu...
» Pula-ajan juttuja

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Poliittistaloudellinen keskustelu :: Talous ja taloudellisuus-
Siirry: