Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Presidentillistä

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimePe 20 Huhti - 9:14:11

Tuli mieleen, että amatöörin ottama valokuva on varmasti halvempi kuin ammattilaisen ottama valokuva. Laughing Niinistöltä voisi tuollaistakin ratkaisua odottaa. Virkaanastujaisissa eduskunnalle ei tarjottu edes kahvia, leivoksista puhumattakaan. Halosen läksiäiskahvit maksoivat veronmaksajille 200 000€. Nyt puhaltavat uudet tuulet. Luulen, että Niinistön tempauksia saamme vielä monasti ihmetellä seuraavan kuuden vuoden aikana.
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimeTo 19 Huhti - 15:31:47

Eihän tuo edes esitä Niinistöä.
Hänestä on hyviä kuvia otettu. Ilmeisesti onnistuu kuvissa. Ei niissä mitään retusoimisen syytä olisi.
Miksi hiuksistakin tehtiin tuollainen peruukki?

Onneksi en joudu kuvaa katsomaan. Ikävä niille, joiden työhuoneessa se roikkuu vähintään 6 vuotta.


rendeer
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimeTo 19 Huhti - 10:57:48

Huomasin lehtiä lukiessani, että Tasavallan presidentti Sauli Niinistön virallinen valokuva on julkaistu. Suomessahan on tapana pitää esillä presidentin virallista valokuvaa mm. valtion virastoissa ja muissa julkisissa tiloissa sekä kouluissa. Kuvan on ottanut amatöörivalokuvaaja Pasi Heiskanen ja Niinistö on hyväksynyt kuvan. Ammattivalokuvaajat pitävät valokuvaa ammattitaidollisesti ala-arvoisena. Lehtikuvaaja ja kuvajournalismin opettaja Jore Puusan mukaan kyseessä on suorastaan skandaali. Hänen mielestään kyseessä ei ole presidentin, vaan amerikkalaisen myyntimiehen valokuva. Ammattikuvaaja olisi kuulema valaissut valoilla kuvattavan kohteen niin, että hän olisi tuottanut valoisuuseroja kasvojen alueelle. Ne valaisuuserot olisivat tuoneet esille kasvonpiirteitä. Tässä niitä ei ole ollenkaan.

Nyt tämä ala-arvoisen virallinen valokuva presidentistämme sitten leviää ympäri maailmaa. Minä en näe kuvassa mitään omituista. Itse jouduin tosin kouluaikoinani
katselemaan vain Kekkosen kuvaa pientä Paasikiven aikaa lukuunottamatta, joten olen kai jäävi valokuvaa arvioimaan. Onko kuva huono, vai onko kyseessä valokuvaajien ammattikateus? Rolling Eyes

Presidentillistä 334719
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimeTo 19 Huhti - 9:07:09

Katleija kirjoitti:
Ei tule nyt muumimamma mieleen.

Entäpä "Maan Äiti"? Tuolla nimellä ainakin ennen Suomen tasavallan presidentin puolisoa kutsuttiin. Joskus 50-luvulla maamme äideistä laadittiin kirja, joka taisi päättyä Alli Paasikiveen. Suloinen, nukkemainen ja nuori Jenni tuntuu kyllä painivan ihan eri sarjassa. Ajat muuttuvat ja presidentin puolisot sen mukana. Mielenkiinnolla odotan, millaisen roolin Jenni "Maan Äitinä" ottaa. Edustuskelpoisuudessa ei ainakaan ole valittamista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ramoona
lähes aktiivi
Ramoona


Viestien lukumäärä : 192
Join date : 31.12.2009

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimeTo 19 Huhti - 7:51:07

Minulle tulee Jennin pukeutumistyylistä ja kampauksesta mieleen Jackie Kennedy, kampauskin on samantyylinen. Ystäväni valmistautuu poikansa häihin ja kertoi hankkineensa hatun tilalle hiuskoristeen, ja niitähän on nähty esim. Englannin viimeisissä kunikaallisissa hissä mitä mielikuvituksellisimpina. Eilinen roosa-kullaruskea leninki oli kuin 60-luvulta, yksinkertaisen linjakas. Nukkemaisuus tulee minullekin hänestä mieleen, sievä ja siro, ujonoloinen ja vienosti hymyävä. Ensi syksynä toivon näkeväni hänet kirjamessuilla Turussa.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimeTo 19 Huhti - 7:24:51

Katleija kirjoitti:
Minä olen katsonut hänen kasvojaan. ne on meikattu niin nukkemaisiksi. Kuin posliininuken iho, kiiltävä ja posket punattu.



Ajattelin samaa, että on kuin nukke eli japanilainen geisha, siloiseksi meikattu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimeKe 18 Huhti - 22:09:26

Näkyy mikä mediaa kiinnostaa eniten Jennissä. Jenni on niin vähäeleinen, hymyilee hillitysti. Ei tule nyt muumimamma mieleen. Minä olen katsonut hänen kasvojaan. ne on meikattu niin nukkemaisiksi. Kuin posliininuken iho, kiiltävä ja posket punattu.
Miehellään on sitten vakoja naamassaan sitäkin enemmän. Onhan meillä nyt hyvännäköinen presidenttipari, kelpaa lähettää vierailuille.
Jospa Niinistö reissuillaan pystyisi luomaan kauppasuhteita, jotka poikisivat työtä suomalaisille. flower
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitimeKe 18 Huhti - 19:19:13

Presidenttiparimme ensivierailu Ruotsissa ei tainnut paljon sikäläistä mediaa hetkauttaa. Täällä Suomessa on kyllä iltapäivälööpit vierailua täynnä. Jennin pukeutumistyyli herättää ihastusta. Tuleekohan Suomeen uusi Jenni-look? Smile

Presidentillistä 1380619-max555x555

http://www.iltalehti.fi/kuninkaalliset/2012041815469091_kg.shtml
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Presidentillistä Empty
ViestiAihe: Vs: Presidentillistä   Presidentillistä Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Presidentillistä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Poliittistaloudellinen keskustelu :: nykypolitiikka-
Siirry: