Mahtaako johtua siitä että edellinen hammaslääkärireissu oli niin niskavilloja
kohottava, että valitin hammaslääkärin laskutuksesta korkeampaan portaaseen.
Mitään kirjallista vastausta en saanut mutta näin että kännykkään oli yritetty
soittaa pari kertaa.
Sopimuksen mukaan hammaslääkärin vastaanotolta olisi pitänyt tulla kutsu
1 ½ vuoden kuluttua uutta käyntiä varten. Sen olisi pitänyt tulla marraskuussa,
mutta kun mitään ei kuulunut niin pari viikkoa sitten kauppareissulla ollessani
kävin henkilökohtaisesti kuulostelemassa mikä on tilanne.
Sainkin ajan jo seuraavana päivänä hammashoitajan luona. Hammashoitaja
tarkasti hampaitten kunnon ja ainoa toimenpide oli hammaskiven poistaminen
ja värjääntyneitten hampaitten puhdistaminen. Sain myös kahdelta vuodelta
300 kr hoitoalennuksen (2x150 kr/vuosi).
Tuota alennusta en saanut ollenkaan kaksi vuotta sitten. Hammaslääkäri vei sen
ja lisäksi 380 kr ylimääräistä kun esitteli minulle hammastikun, muitten
hoitotoimenpiteitten lisäksi.
Epäilen, että tuo potilaitten lypsäminen on vastaanotolla laitettu systeemiin,
koskapa hammashoitaja kirjoitti lapun jonka pyysi antamaan kassalle.
Lapussa luki: "Hinta sopimuksen mukaan". Minkä "sopimuksen mukaan", mukamas!
Olin tulostanut tämän läänin yleisen hammashoidon hinnaston, missä on vierekkäin
suositeltava hinta ja hammasklinikan hinta. Hinnasto oli mukana käsilaukussa
kaiken varalta, jos alkaisi tuntua siltä että minua sahataan taas silmään!
Hammashoitaja teki tosi hyvää työtä ja hampaat ovat hienot, melkein kuin
"ostohampaat" (sanoisi skoonelainen).