Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 rehellistä uteliasta huijataan

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe: feispuukki   rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitimePe 28 Tammi - 13:52:03

facebook
Niistä kaikille näkyvistä viesteistä pääset jos aina lähetät vain yksityisviestejä etkä kirjoita "seinälle" vastauksia ja kommentteja.
Näkyy tuo feispuukki toistavan kaverien seinäkirjoituksetkin, jolloin siellä näkyy myös kaverien saamat kommentit.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe: Vs: rehellistä uteliasta huijataan   rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitimeMa 24 Tammi - 10:16:01

Minun Outlook Expressissäni on toiminto, että se näyttää tekstin avaamattomastakin postista. Niinpä minulle ei satu tuollaista virhettä vahingossa, paitsi siis ne vieraskieliset, joita en rupea tutkimaan lainkaan. Asetuksissa voin myös siirtää jonkun lähettäjän viestit suoraan poistoon. Sinne olen joskus vahingossa merkinnyt jonkun ihan tärkeän viestin lähettäjän. Mutta en tyhjennä roskista, ennen kuin olen tarkistanut, keiden viestejä poistettavissa on.

Olen yrittänyt opetella Facebookin käyttöä, kun lapsenlapsi pyysi minua kaveriksi. On se kyllä mulle ihan kummallinen sivusto. En osaa hyödyntää sitä mitenkään. Joka aamu näkyy kysyvän: Mitä mietit? No mietin sitä, miksi siellä käyn!
Olen myös huomannut, että minulle täysin tuntemattomien ihmisten viestejä tulee ruudulle. Minulle ei ole selvinnyt, mitä hyötyä on sellaisesta sivustosta, josta kuka tahansa maailmassa voisi lukea lapsenlapselleni lähettämäni viestin! Kaipa ne minunkin viestini näkyvät missä tahansa.


Twisted Evil Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe:    rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitimeSu 23 Tammi - 23:07:45

MdK kirjoitti:
Täällä myös yksi epäluuloinen kyräilijä! En ikinä avaa tuntemattomilta tulleita tekstareita, enkä vastaa tuntemattomasta numerosta tuleviin puheluihin.

Samat ovat lääkkeet huijarien torjunnassa täälläkin. Laughing Tuntemattomilta tulevat sähköpostiviestit saavat minulta myös saman kohtelun. Roskiin avaamattomina lentävät.

Joskus kyllä kannattaisi olla uteliaskin. Tästä sain tuta jouluna. Sähköpostiini tuli syksyllä viesti, jonka lähettäjänä oli "Valvontakonsultit". Nimi pani minut heti epäilemään huijareita, joten poistin viestin lukematta.

Helsingin asuntooni on tulossa putkiremontti. Poikani ihmetteli jouluna, miksei minulla ole tiedotteita putkiremontin etenemisestä. Syykin selvisi. Olin poistanut kaikki putkiremontin tiedottamisesta vastaavan "Valvontakonsulttien" viestit lukemattomina - viestien joukossa myös saamani käyttäjätunnus ja salasana yrityksen nettisivuille. Ei auttanut muuta kuin nöyrästi pyytää uusia tunnuksia. Embarassed

Eihän nimi miestä - tässä tapauksessa yritystä - tietenkään pahenna. Merkitystä sillä kyllä on luotettavuuden mielikuvan luomisessa. "Valvontakonsulttien" nimi herättää minussa edelleen epäluuloa. Niin vahvasti sen mielessäni yhdistin huijareihin. Toivottavasti eivät putkiremontissa sentään huijaa. Shocked



Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe: Vs: rehellistä uteliasta huijataan   rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitimeSu 23 Tammi - 22:49:28

Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe: Vs: rehellistä uteliasta huijataan   rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitimeSu 23 Tammi - 14:33:59

Täällä myös yksi epäluuloinen kyräilijä! En ikinä avaa tuntemattomilta
tulleita tekstareita, enkä vastaa tuntemattomasta numerosta tuleviin
puheluihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe: Vs: rehellistä uteliasta huijataan   rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitimeSu 23 Tammi - 14:22:45

Tervettä epäluuloa tuntevana minua on vaikea huijata.
Tietysti, jos tulee tekstari, josta en mitään pahaa osaa ajatella, saatan sellaisen avatakin, mutta kun minulla yleensä on aina lähettäjän tai soittajan nimi näkyvissä näytössä, niin eppäilen aina nimettömiä. Useinmiten nimettömät soittajat tarjoavat ET-lehteä.
Meileistä en avaa ikinä englannin- saati muunkielisiä viestejä. Ne menevät auttamatta roskiin. No

Sain juuri tiedon Motoparkia työkseen vastustavalta edustajaltamme. Hän lähetti luettelon virallisista valituksista, kanteluista jne. virallisine vastauksineen. Yli 300 kpl. vuosien varrelta. Eikä loppua näy. Motopark on nyt myyty entisen omistajan avovaimolle. Hän odottaa innolla tulevia haasteita. On ihanaa tavata päivittäin ihmisiä, jotka tulevat harjoittelemaan ajoradalle, hehkuttaa rouva. Me ei heitä tavata, kuulemme vain.

confused confused
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe: rehellistä uteliasta huijataan   rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitimeSu 23 Tammi - 14:02:25

Kaikenmoista ne viattomien pään menoksi kehittelevät. Jollei älykkyystestin tuloksia niin jotakin muuta
Varo tekstiviestiä numerosta 17270: “Voi tulla kalliiksi”
"Wixawin-yhtiön lisäksi myös Celldorado ja Glomobil ovat olleet esillä samankaltaisissa tapauksissa."

Huijarit keksivät yhä uusia tekstareita
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
Sponsored content





rehellistä uteliasta huijataan Empty
ViestiAihe: Vs: rehellistä uteliasta huijataan   rehellistä uteliasta huijataan Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
rehellistä uteliasta huijataan
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Yleinen keskustelualue :: päivän keskusteluteema?-
Siirry: