Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Ilmoja pitelee juu!

Siirry alas 
+6
maikki
faari
Pena
Katleija
mirjamarja
tinat
10 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
tinat
nörtimpi
tinat


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009
Ikä : 83
Paikkakunta : Helsinki

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeLa 17 Heinä - 14:59:39

First topic message reminder :

On niin hellettä niin hellettä, vaikka kaikki mahdolliset lävet vähän avoinna ja tuuletin pörrää vieressä. Ei näytä sekään riittävän. Katti kipakkanikin lojuu reporankana milloin missäkin. Voiskohan olla niin, että taas marraskuussa tätä kaipaisi ainakin hetkeksi. Voipi olla!

En ole "ehtinyt" palstoille, mutta eläkeläisellähän pitääkin yleisen käsityksen mukaan olla aina kiire kiire kilu-kilu-kiire...

Ja matkajalka vipattaisi taas. Olen aivan toivoton tapaus! Kovasti tekisi mieli jollekin reissulle, mutta ei ole toistaiseksi ilmoittautunut yhtään matkakaveria, kaikilla on "mukamas" tärkeämpää tekemistä, voiko sellaista ollakaan! Esim. Gardalle olisi mieli jälleen kerran. Aina sinne on ikävä, vaikka maailmassa lienee monta muutakin viehättävää paikkaa, joka kannattaisi katsastaa. Maalauskursseja Etelä-Eurooppaan harkitsin, mutta ovat ne aika tyyriitä yhden viikon reissuiksi ja maalata voin täälläkin, jos siltä tuntuu - talvikaudethan käyn kahdella kurssilla muutenkin viikottain ja joskus jollain lyhytkurssilla niiden lisäksi.

Tammikuussa täyttämään 70 talveani geek Sharm el Sheikiiin, kun kaksi sisartanikin on tulossa sille matkalle. farao

Hyvää kesänjatkoa, kullanmurut! flower Cool cat


Takaisin alkuun Siirry alas

KirjoittajaViesti
tinat
nörtimpi



Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeKe 21 Heinä - 15:25:26

maikki kirjoitti:
Mina tunnen oloni kuin lehma kevaalla ,hyppii iloisena vapaana laitumella.
Pari kuukautta on ollut paivittain yli 40 astetta,aurinko poroitti kuumana,hyi miten opin vihaamaan aurinkoa,auton ilmastointi ei toiminut joten olin koti arestissa pari kuukautta.
Oneksi meilla ei sahko katkeillut vain noin joka 4.tunti oli tunnin sahko katkos mutta silloin oli akut paalla ja tuulettimet toimivat ei ilmastointi,vedestakaan ei ollut puute niinkuin muualla.
noista tuulettimista puheen ollen,paras tuuletin on katto tuuletin sekoitta ilman tasaisesti,ei me kayteta noita jalusta tuulettimia ainoasta ulkona kun istumme nurmikolla teella.
Miki olen iloinen, sadekausi elika monsoon on alkanut,vetta tuli kuin saavista kaatamalla,ilma viileni 10 astetta,ei tarvita ilmastointia,tuulettimet ovat tarpeeksi,ans katoo kuinka kauhee sahkolasku tulee.

Missä sinä Maikki asustelet, kun kuulostaa ilmasto vähän samalta kuin Thaimaan tai Intian paikkeilla?
Siellä päin ovat kyllä asunnon viilennysvälineet aivan välttämättömiä, niin olen matkoillani kokenut. Tällainen kesä täällä ei ole ihan jokavuotinen, kun hellettä on riittänyt viikko toisensa perään.
Takaisin alkuun Siirry alas
maikki
lähes aktiivi
maikki


Viestien lukumäärä : 242
Join date : 11.11.2009

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeKe 21 Heinä - 14:55:53

Mina tunnen oloni kuin lehma kevaalla ,hyppii iloisena vapaana laitumella.
Pari kuukautta on ollut paivittain yli 40 astetta,aurinko poroitti kuumana,hyi miten opin vihaamaan aurinkoa,auton ilmastointi ei toiminut joten olin koti arestissa pari kuukautta.
Oneksi meilla ei sahko katkeillut vain noin joka 4.tunti oli tunnin sahko katkos mutta silloin oli akut paalla ja tuulettimet toimivat ei ilmastointi,vedestakaan ei ollut puute niinkuin muualla.
noista tuulettimista puheen ollen,paras tuuletin on katto tuuletin sekoitta ilman tasaisesti,ei me kayteta noita jalusta tuulettimia ainoasta ulkona kun istumme nurmikolla teella.
Miki olen iloinen, sadekausi elika monsoon on alkanut,vetta tuli kuin saavista kaatamalla,ilma viileni 10 astetta,ei tarvita ilmastointia,tuulettimet ovat tarpeeksi,ans katoo kuinka kauhee sahkolasku tulee.
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeKe 21 Heinä - 10:46:45

tinat kirjoitti:
[b]On niin hellettä niin hellettä, vaikka kaikki mahdolliset lävet vähän avoinna ja tuuletin pörrää vieressä. Ei näytä sekään riittävän. Katti kipakkanikin lojuu reporankana milloin missäkin. Voiskohan olla niin, että taas marraskuussa tätä kaipaisi ainakin hetkeksi. Voipi olla!
Minulla on lojunut laatikossa 6 tietokoneen laitetuuletinta ja laitoin ne eilen (viimein) fanerilaatikon kylkeen ja laatikon puhaltamaan tuuletusaukosta pihalle. Heti laski pari astetta tämän piippuhyllyni lämpötila ja on nyt siedettävät 26 ast

hyvää viinimatkaa punkku
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
tinat
nörtimpi
tinat


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009
Ikä : 83
Paikkakunta : Helsinki

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Laitettu harkintaan ...   Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeMa 19 Heinä - 15:38:59

Laitetaan harkintaan joksikin aikaa, vaikka en miellä itseäni viini-ihmiseksi.

Eräs ystävätär kyllä mielelläänkin voisi lähteä mukaani, mutta en lähde hänen kanssaan (varsinkaan) viinimatkalle, sillä hän ei tunne rajaa, joten joutuisin pomottelemaan, ettei tapahdu ikäviä. Muuten mukava ihminen, mutta hän ei sovi viinimatkalaiseksi ollenkaan. Firman juhlien jälkeisenä päivänä hänellä oli tapana iltapäivällä soittaa ja kysyä varovaisesti: "Mitä mä tein eilen?" ... ja sitä rataa. Siinä stressaantuisi muukin matkaseura. Hänen kanssaan voisin lähteä jollekin kaupunkilomalle, jossa ongelma ei niin nouse esiin. Olen matkustanut hänen kanssaan neljästi, ja ainakin parilla reissulla on tapahtunut ylilyöntejä, kun en ole "valvonut" hänen tekemisiään riittävästi.

Lisäefektinä tästä ystävästäni kerrottakoon tapaus, kun hän oli luonani kerran kesällä kylässä, mutta halusi sitten lähtiessä käydä kanssani yhdellä olusella. Yksi olunen oli hänellä sitten kaksi isoa ja kumpikin lähti kotiinsa, niin käsitin. Seuraavana päivänä kuulin hänen kotimatkastaan. Hän oli poikennut omassa lähiössään hiukan lisäolusille kantapaikkaansa ja sitten pikkutunneilla hiippaillut kotia kohti melekosessa laitamyötäisessä. No, eipä löytynyt kotiavaimia eikä naapurikaan ollut kotona, jolla oli vara-avaimet. Ystävätär siitä muina miehinä puistoon, pisti laukkunsa päänaluseksi ja nukkui pensaan varjossa aamuun. Herättyään krapulassaan kas kummaa, kotiavaimet löytyivätkin taskusta. Olin aivan järkyttynyt tuostakin tempauksesta ... toisille sattuu useammin kuin toisille, niin se vain menee. Shocked Onneksi oli lämmin kesäyö eikä sekopäitä liikenteessä.

Kun tässä edellispäivänä lähdin kissaa ulkoiluttamaan hellemekossa, jossa ei ole taskuja, niin toisessa kädessä oli kissanhihna ja toisessa nenäliina, siis "kädet täynnä". Heti kun olin iskenyt oven kiinni, tajusin, että avaimet olivat jääneet sisään. Ei kun naapurille hälyttämään talkkaria, joka tulikin kohtalaisen pian ja laskutti 30 euroa siitä ilosta. - Siitä tuli mieleen tästä edellä mainitusta ystävästä avainjuttu. Olin ollut hänen luonaan kyläilemässä ja kotiin lähdössä. Ei oltu nautittu mitään prosentillisia, pelkkää kahvia vain. Hän halusi tulla saattamaan ja niin lähdettiin ulos ovesta hänen koiransa mukana ja hän vetäisi kotiovensa kiinni. Tajusi samassa, ettei ollut avaimia ja kysäisi minulta hätääntyneenä: "Onko sulla avain?" Minä tietenkin vastaamaan, että ei ole sinun avaintasi minulla koskaan ollutkaan! Että sellainen tapaus. Hän sitten kyllä minut saatettuaan sain vara-avaimen naapuriltaan. Mutta kyllä sitä olen syöttänyt hänelle naurun kera myöhemminkin, että "onko sulla avain?"

Meni vähän sivuraiteille juttu, mutta menköön kun on mennäkseen ...
Takaisin alkuun Siirry alas
Pena
lähes aktiivi
Pena


Viestien lukumäärä : 219
Join date : 07.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Viinikeikka   Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeMa 19 Heinä - 5:53:45

Olispa mukava kun pääsisit mukaan. Matkan hinta on alle 700 euroa ja meitä ei ole kuin hiukan toistakymmentä immeistä, joiden viinitietämys on hyvin vaihteleva. Eihän siellä tarvitse muuta tietää kuin mistä viinistä pitää ja mistä ei. Bussi vie meidät paikasta toiseen, joten kävellä ei tarvitse kuin ruokapöytään ja takaisin. Porukka on ihan mukavaa, joten sopeudut varmasti heti. Mikset houkuttele jotain tuttavaasikin mukaan niin ei tartte heti outoon huonekaveriin totuttautua. Lisätietoa keikasta saat osoitteesta:

http://www.heta.com/ajankohtaista/189
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.netti.fi/~parvela/
tinat
nörtimpi
tinat


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009
Ikä : 83
Paikkakunta : Helsinki

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeMa 19 Heinä - 2:26:19

Lähde mukaan Saksan viinimatkalle 30.9. Bussi ja laiva vie. Lentokone tuo. Jos olet kiinnostunut niin voin lähettää lisää tietoa.[/quote]

Kerropa lisää! Toki en vielä uskalla suin päin lupautua, kun en tiedä hintoja. matkan kestoa enkä muuta tärkeää. Jos on paljon yli tonnin reissu, niin sitten saatan mieluummin lennähtää sinivalkoisin siivin Playa del Inglesiin, jossa ystävättäreni on saanut ensimmäisen lapsenlapsensa, tytön nimeksi tuli Naroa. Siellä minua aina odotetaan, mutta paikkahan on varsin tylsä - kesä kuitenkin.

Meikämamman budjetti kun paukkuu tullen mennen ja finanssikriisi on tuttu juttu, joten sekin saattaa olla esteenä, jos puhutaan suurista summista. Kyseessä on ilmeisesti ryhmäreissu ja viini-ihmiset reissussa, vai? Olisinko ainoa vieras joukossa? Millaista porukkaa? Tosin tutustun kyllä aika helposti, kun satun olemaan melekosen puhelias (varsinkin hyvässä seurassa pienessä viinissä). Polvessani on nivelrikkoa (portaat hiukka hankalia, mutta selviän niistä vielä), joten pitkiä patikointeja en voi harrastaa, mutta se tuskin on ohjelmassa tuolla matkalla ... selvisinhän Goassakin normaalilenkeistä.

Ja minähän en sitten viineistä tiedä muuta, kuin että useimmiten on hyvälle maistunut - kohtuudella kylläkin hyvän ruoan kera ja jokseenkin harvoin. drunken Hyvin etikkaisen erotan ehkä sentään. Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Pena
lähes aktiivi
Pena


Viestien lukumäärä : 219
Join date : 07.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Viinimatkalle   Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeLa 17 Heinä - 21:14:20

tinat kirjoitti:

Ja matkajalka vipattaisi taas. Olen aivan toivoton tapaus! Kovasti tekisi mieli jollekin reissulle, mutta ei ole toistaiseksi ilmoittautunut yhtään matkakaveria, kaikilla on "mukamas" tärkeämpää tekemistä, voiko sellaista ollakaan!




Lähde mukaan Saksan viinimatkalle 30.9. Bussi ja laiva vie. Lentokone tuo. Jos olet kiinnostunut niin voin lähettää lisää tietoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.netti.fi/~parvela/
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeLa 17 Heinä - 20:52:52

Hai Tina, luulin että olet jo jättänyt meidät. Mukava kun muistit, nyt kesällä palsta onkin ollu kovin autio ja tyhjä, me Mirjamarjan kanssa täällä haahuillaan ja vaari. Mutta onhan kesä. Ennätyshelteet on, joka vie mehut. Hiukkasen hirvittää tuo Savonlinnan ooperajuhille meno maanantaina. Lehdessä kirjoitettiin kuinka hirveän kuumaa siellä katetussa katsomossa on ollut, jopa 50 astettakin. Voi hirveää. Olisipa nut maanantai-iltana edes vähän kuumuus hellittänyt. Tosca on minulla ohjelmassa.

Kova olet menemään Tina, mutta nuorihan sinä vielä olet Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeLa 17 Heinä - 18:21:19

Tervetuloa pitkästä aikaa, Tinat! Onpa hauska kuulla, että olet ollut vain niin kiireinen, ettet ole joutanut Ikinörtteihin. Ajattelin jo välillä, että olet kokonaan livahtanut kaukomaille ja unohtanut arkiset nörtit.
Tällaiseen lämpöön jo lienet tottunut reisuillasi, ja eihän lämmin luita riko.

Tuulettimet kuulemma on myyty loppuun koko Suomesta! Minä en sille apajalle ehtinyt. Läähätän vain.

sunny sunny sunny confused
Takaisin alkuun Siirry alas
tinat
nörtimpi
tinat


Viestien lukumäärä : 63
Join date : 04.10.2009
Ikä : 83
Paikkakunta : Helsinki

Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitimeLa 17 Heinä - 14:59:39

On niin hellettä niin hellettä, vaikka kaikki mahdolliset lävet vähän avoinna ja tuuletin pörrää vieressä. Ei näytä sekään riittävän. Katti kipakkanikin lojuu reporankana milloin missäkin. Voiskohan olla niin, että taas marraskuussa tätä kaipaisi ainakin hetkeksi. Voipi olla!

En ole "ehtinyt" palstoille, mutta eläkeläisellähän pitääkin yleisen käsityksen mukaan olla aina kiire kiire kilu-kilu-kiire...

Ja matkajalka vipattaisi taas. Olen aivan toivoton tapaus! Kovasti tekisi mieli jollekin reissulle, mutta ei ole toistaiseksi ilmoittautunut yhtään matkakaveria, kaikilla on "mukamas" tärkeämpää tekemistä, voiko sellaista ollakaan! Esim. Gardalle olisi mieli jälleen kerran. Aina sinne on ikävä, vaikka maailmassa lienee monta muutakin viehättävää paikkaa, joka kannattaisi katsastaa. Maalauskursseja Etelä-Eurooppaan harkitsin, mutta ovat ne aika tyyriitä yhden viikon reissuiksi ja maalata voin täälläkin, jos siltä tuntuu - talvikaudethan käyn kahdella kurssilla muutenkin viikottain ja joskus jollain lyhytkurssilla niiden lisäksi.

Tammikuussa täyttämään 70 talveani geek Sharm el Sheikiiin, kun kaksi sisartanikin on tulossa sille matkalle. farao

Hyvää kesänjatkoa, kullanmurut! flower Cool cat


Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Ilmoja pitelee juu!    Ilmoja pitelee juu!  - Sivu 2 Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ilmoja pitelee juu!
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» ilmoja pitelee
» Ilmoja pitelee-2
» Ilmoja pitelee 4
» Ilmoja pitelee 5
» Ilmoja pitelee 6

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: säät ja ilmat-
Siirry: