Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Flow- ilmiö - oletko kokenut

Siirry alas 
+2
Katleija
Lorena*
6 posters
KirjoittajaViesti
Ramoona
lähes aktiivi
Ramoona


Viestien lukumäärä : 192
Join date : 31.12.2009

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeTo 24 Kesä - 16:19:03

Vanhassa Ikinörtissä minäkin kerran tein aloituksen flow-ilmiöstä. Lapset uppoutuvat usein leikkeihinsä niin, että ajan- ja paikantaju katoavat. Hienoa, että aikuisillakin säilyy kyky haltioitua, ja kokea koko olemuksellaan vaikkapa luonto- ja taide-elämyksiä. Nuoruuden rakastumisten aikaan muu maailma unohtui, ei edes nälkää tuntenut, joten laihdutuskuurinakin flow-tila on paikallaan. Musiikissa pääsen ehkä useimmin tuohon tilaan, esiintyvien muusikoiden ja kuuntelijan välille voi syntyä yhteys, tuntee rakkautta heitä ja koko maailmaa kohtaan sielunpohjia myöten.

Juhannuksen ajaksi on luvassa lämmintä ja aurinkoista, pääsee Suomelahden aalloille ja saareen keskikesän luonnosta nauttimaan. Tunnelmallista, kaunista juhannuksen aikaa kaikille !

MUUMIPEIKON
JUHANNUSRUNO

Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

-Tove Jansson

Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeSu 20 Kesä - 19:02:12

Kyllä teki hyvää tuo puolentoista tunnin sauvakävely eilisen maratonistumisen jälkeen. Tosiaan eilen noita häitä tuli seurattua klo 16 - 19.30 asti. Siihen perään tangomarkkinoiden semifinaali, joka muuten tuli Turun Caribiasta, klo 21 asti. Tunnin huoltotauko ja ei kun taas häämenoa Tukholmasta seuraamaan. Klo 23 huomasin torkahtelevani, en jaksanut enää häävalssia odottaa, joten laitoin nauhoituksen päälle ja menin tutumaan.
Aamulla katselin tallennuksen, mutta se oli katkennut ennen sitä valssia. Piti siis vielä koostelähetys puolitoista tuntia katsoa tänään.
Oli se vaan niiiiin ihanaa katsoa rakastunutta paria ja heidän onneaan, joka tarttui kaikkiin ihan varmasti.
Ihan sitä itsekin muuttui aateliseksi.
king geek flower
Takaisin alkuun Siirry alas
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeSu 20 Kesä - 17:54:46

faari kirjoitti:
Hääthän on vain tilaisuus, jossa rengas pujotetaan toisen sormeen ja toisen nenään! viaton

Voi ja oi, faari, onko romantiikka sinusta täysin karissut? niisk
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeSu 20 Kesä - 10:54:35

mirjamarja kirjoitti:
Minulla menee Viktuuuurian häät ohi silmien muiden menojen takia. VOI minua. Käy ihan kateeksi kaikkia muita.
Sad
Hääthän on vain tilaisuus, jossa rengas pujotetaan toisen sormeen ja toisen nenään! viaton
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
mirjamarja
aktiivinörtti
mirjamarja


Viestien lukumäärä : 1263
Join date : 07.10.2009
Ikä : 90
Paikkakunta : Uusimaa, Vantaa

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeLa 19 Kesä - 6:36:43

Heippa Lorena.
Emme taida olla entisestään tuttuja, mutta nyt on aika tutustua! Very Happy
Meikäläinen tosin on menossa kesälaitumille, joten aika harvakseen taidan osallistua Ikinörtteihin lähitulevaisuudessa, mutta ei se nyt sitä meinaa, että olisin mykistynyt.

Minulla menee Viktuuuurian häät ohi silmien muiden menojen takia. VOI minua. Käy ihan kateeksi kaikkia muita.

Sad
Takaisin alkuun Siirry alas
Lorena*
nörtti



Viestien lukumäärä : 21
Join date : 15.06.2010

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimePe 18 Kesä - 19:37:34

Olen todella monelle vanha tuttu kirjoittaja. Aikaisemmin kirjoitin Kirsikkana kuinka ollakaan aloin saamaan sähköpostiinei sellaisia viestejä joista en pitänyt. Tämä nykyinen nimimerkkini Lorena* pohjautuu italialalsiesta erisnimestä Loredana lyhennettynä Lorena*. Tämä tästä. Yritän pysyä joukossa mukana. flower
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeKe 16 Kesä - 23:42:25

Katleija kirjoitti:
Tervetuloa Lorena*Hauska tavata vanha tuttu.

Tervetuloa, Lorena*! Very Happy En tiedä, olemmeko tuttuja. En kirjoittele enää muilla palstoilla. Suomi24:ää joskus vilkaisen. Minulle riittää tämä palsta.

Toivotan Sinut tervetulleeksi joukkoomme vanhalla rakkauslaululla "Lorena" Amerikan sisällissodan ajoilta. Se tuli mieleeni nikistäsi. Sotaisesta taustastaan huolimatta - ehkä juuri siksi - on se mielestäni koskettava.

Kirjoitellaan! kusu



Tuosta Flow-ilmiöstä sanoisin omakohtaisesti: Tuttua on. Kiitos, Nana Mouskourista. Hänen tulkinnoissaan on todellakin sielu ja sydän mukana.
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeTi 15 Kesä - 19:06:59

Tervetuloa Lorena*
Hauska tavata vanha tuttu. Kas kun kirjoitit flowilmiöstä, kun tuo käväisi tänään mielessäni, kun pienimuotoisena sen koin. Olin nimittäin Samppalinnan maauimalan saunan lauteilla onnellisessa olotilassa siinä löylyssä ja ajatukset olivat ties missä. Minulla oli kiuasvesiämpäri vieressäni, enkä lainkaan tajunnut että ne kaksi nuorta naista, jotka kanssani löylyttelivät ja vilkkaasti keskenään keskustelivat, olivat pyytäneet minua heittämään vettä kiukaalle. Tytön oli tultava itse se tekemään. Minä olin niin poissa ja kaukana siinä omassa nirvanassani.
Takaisin alkuun Siirry alas
Lorena*
nörtti



Viestien lukumäärä : 21
Join date : 15.06.2010

Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitimeTi 15 Kesä - 14:54:06

Kansanmuusikot ovat ovat kutsuneet flow´n kaltaista ilmiötä haltioitumiseksi l hurmokseksi. Flow´ssa aika ja ympäristö menettävät merkityksensä, yht´äkkiä on kuiten takaisin tässä hetkessä, ei siinä tarvita huumeita eikä pillereitä, jotkut voivat sen vain kokea, eikä se ole mikään itsestä irtautumis ilmiö.

Koen joskus flow´n kuunnellessani mieluista musiikkia. Eilen juuri kuuntelin NABUCCO DE VERDn oopperasta osaa Nana Mouskouri -Je Chante Avec Toi Liberté. Nana Mouskouri tulkinnoissa on sielu ja sydän mukana.

Uppouduin niin kuuntelemaan upeaa esitystä että aika unohtui ja yht´äkkiä huomasin, ai nyt se loppui. Nabucco tuli mieleeni Kirgisian tilannetta lukiessani päivän lehdestä etnisten ryhmien maan päällä olon kamppailusta.

[You must be registered and logged in to see this link.]

flower
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Flow- ilmiö - oletko kokenut Empty
ViestiAihe: Vs: Flow- ilmiö - oletko kokenut   Flow- ilmiö - oletko kokenut Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Flow- ilmiö - oletko kokenut
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Suomi-ilmiö
» oletko huomannut

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: höpinäpönttö-
Siirry: