Ikinörtit
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ikinörtit

Sitä olemme mitä nimi sanoo
yli 50 v keskustelufoorumi
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Arkeologisia kaivauksia

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTi 13 Huhti - 11:14:34

Kolme naista jäi pyyhkimään silmiään ilon kyynelistä, kun jatkettiin matkaa. Nyt ollaan jossakin Hiroshiman ja Nagasakin välissä ja pääsin hetkeksi lainaamaan isäntäperheen laajakaistakaapelia koneeseeni kiinni.
Hieman viileä tämä kevät, kun talot lämpöeristämättömiä ja täällä on ollut sadetta pari viikkoa. Tänään tosin paistaa aurinko. Huomenna jatketaan takaisin pohjoiseen päin 300 km/h kulkevalla luotijunalla ja kierretään muutama kaupunki. Suomeen päin reilun viikon päästä Tokion lentokentältä suomalaisin siivin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTo 8 Huhti - 10:17:58

Siellähän on kevät ja kirsikkapuut kukkivat? Kyllä kelpaa elvistellä neljän
naisen seurassa (vai oliko vielä viides joka otti kuvan?)!
Hyvää jatkoa laukunvetomatkalle! Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTo 8 Huhti - 8:26:11

Kiitos matkakuvista faari.
Teillä siellä Japanissa jo kello yli neljä ip:llä, minä tässä koneen äärellä kahviani nautin. Saamme varmaan vielä lisää kuvia albuumistasi. Jatkukoon Japanin vierailunne hyvissä merkeissä. Ei teistä tiedä, mihin vaimo saa päähänsä sieltä pyrähtää ja taas tarvitaan laukun vetäjää. Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Okinawa   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeKe 7 Huhti - 13:29:30

Matkaseurueeni

Arkeologisia kaivauksia 2ypg41u

Tatamihuone, johon yksi laitetaan lattialle patja ja päälle paljon peittoja

Arkeologisia kaivauksia 1yo1vn
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTi 6 Huhti - 19:41:05

faari kirjoitti:
Vaimo "pakotti" laukun kantajaksi 3:ksi viikoksi Japaniin.

Oikea herrasmiehen teko "uhrautua" laukunkantajaksi Japaniin saakka.Arkeologisia kaivauksia Icon_lol Laitahan kuvia tulemaan, kun ennätät. Eikös siellä Okinawalla ole upeat hiekkarannat? Aurinkoista ja virkistävää lomaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
faari
aktiivinörtti
faari


Viestien lukumäärä : 1358
Join date : 05.10.2009
Ikä : 81
Paikkakunta : turku - länsiturunmaa - pto de Mazarron

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTi 6 Huhti - 11:48:08

Aika nopsaan nuo lumet ovat kadoneet. Taalla missa nyt istun hotellin koneramalla, ei ole yhtaan lunta Smile Etela-Kinanmeri on tuossa lansipuolella. Tulin juuri uimasta. vesi paalle 20. Paikan nimi on Okinawa.
Vaimo "pakotti" laukun kantajaksi 3:ksi viikoksi Japaniin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://koti.mbnet.fi/faari/
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTo 1 Huhti - 11:16:03

Arkeologisia kaivauksia 23usyue Ennen... (kuva otettu helmikuussa)

Arkeologisia kaivauksia 4kzn5y ...ja jälkeen (kuva otettu 30.3)

Tuntui uskomattomalta ajatella helmikuussa että nuo valtavat kinokset sulaisivat
ennen juhannusta! Naapurin tontilla on vielä hieman lunta mutta häviää varmaankin
tämän päivän aikana, luvassa on lämmintä yli +10º.
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeKe 31 Maalis - 22:07:09

MdK kirjoitti:
Frederiikka kirjoitti:
Minulla on lumikinokset talon seinissä kiinni. Miksi ne on kaivettava sieltä pois? Olen ajatellut, että ne antavat lämpöä. Olenkohan ajatellut asian ihan hassusti? viaton
Muistan lapsuudestani, että lumet luotiin talon ympäri eristykseksi. Ei kuulemma ollut niin kovasti lattiavetoa, kun oli tuulensuojaa lattian rajassa. Mutta nykyaikana pelottelevat, että tulee kosteusvaurioita ja sen mukana hometta, jos sulavedet valuvat perustuksiin ja kellareihin.

Kiitos vinkistä! Täälläkin Suomen Omakotiliitto varoittelee kivijalkojen "lumisuojissa" muhivista kosteusvaaroista.

Tein eilen "arkeologisia kaivauksia" kolmisen tuntia päärakennuksen kivijaloissa. Kaikki tuuletusaukot sain näkyviin. Verannan kattolumet ottivat luovutusvoiton. Isoihin jäälohkareisiin ei edes teräslapio pystynyt. Selkäni ilmoitti myös, että nyt riittää lumihommat.

Tänään on sitten selkää hemmoteltu levolla. Kirsikkakakun leipomisesta ei sentään huonoa tykännyt. Selkäpäivinä tulee nörttikoneella istutuksi ihan liiankin kanssa. Ellei minua huomenna näy, on selkä kunnossa. Olisi nimittäin hieman pääsiäispuuhoo jemmassa. Laughing

Arkeologisia kaivauksia 5995193


Viimeinen muokkaaja, Frederiikka pvm To 8 Huhti - 20:21:51, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Pena
lähes aktiivi
Pena


Viestien lukumäärä : 219
Join date : 07.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Terveissi Tampereelt   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeLa 27 Helmi - 22:24:23

Olen mäkin käynyt melkein ulkomailla. Tuli oltua vuorokausi Tampereella ja kovalle se ottaa näin turkulaisena. Piti mennä oikein lähimurretta kuuntelemaan Tampereen Työväenteatteriin. Siellä hyvä näyttelijäkaarti esitti Heli Laaksosen Lukkosulan ja lumpeenkukan. Vaikka murre oli kotoinen niin esitys ei mua miellyttänyt. Sensijaan kapakit kuten Tiiliholvi, Gastro-Pub, Piemonte ja C olivat kaikki huippuluokkaa. Mukava kuitenkin olla tääl Turuus taas.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.netti.fi/~parvela/
Katleija
aktiivinörtti
Katleija


Viestien lukumäärä : 963
Join date : 04.10.2009
Ikä : 87
Paikkakunta : Turku

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimePe 26 Helmi - 12:05:19

Kunnioittavat ihailuni Frederiikalle ja MdK:lle. Minkä työn olette tehneet. Eikä se varmaan vielä kaikki ole tullut tehdyksi. Totisesti ei teidän tarvitse ajatella kuntosaliin menoa.

Terveisiä muuten Helsingistä. Kävin teatterimatkalla, josta palasin kotiin vasta 00.30. Esityksen nimi oli Valtakunnan häirikkö, eli Veikko Vennamostahan se kertoi. Sketsimuotoinen esitys huumorilla höystetty. Tuttua lähihistoriaa.
Tottakai siinä oli myös kohtaus Vennamon poistamisesta eduskuntasalista. Näyttämöllä se tapahtui trukilla.

Esityksen pääpaino oli repliikeissä. Kohtauksia oli yli kolmekymmentä, joten lavastuksessa voitiin käyttää yksinkertaistettua linjaa. Eihän niiden vaihto olisi millään onnistunut lyhyiden kohtausten vuoksi. Seinä oviaukolla, neljä putkijalkaista matalaa pöytää, piano ja vaatenaulakko. Myös henkilöitä oli vähän, osa oli korvattu pahvimiehillä, jotka olivat tunnistettavia. Tällä tavoin voidaan kustannuksissa säästää.
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTo 25 Helmi - 22:40:26

Frederiikka kirjoitti:
Minulla on lumikinokset talon seinissä kiinni. Miksi ne on kaivettava sieltä pois? Olen ajatellut, että ne antavat lämpöä. Olenkohan ajatellut asian ihan hassusti? viaton


Muistan lapsuudestani, että lumet luotiin talon ympäri eristykseksi.
Ei kuulemma ollut niin kovasti lattiavetoa, kun oli tuulensuojaa lattian rajassa.
Mutta nykyaikana pelottelevat, että tulee kosteusvaurioita ja sen mukana
hometta, jos sulavedet valuvat perustuksiin ja kellareihin. Minulla on kyllä
laitettu talon perustuksiin uudet kosteuseristeet ja salaojitukset, mutta
kaiken varalta olen kuitenkin jättänyt ilmaa seinän ja lumikasojen väliin.

Ihanalta tuntuu kyllä jos saa jonkun välipäivän, eikä tarvitse tehdä lumitöitä!
Tuntuu, että ainoa puuha on ollut joulun jälkeen lumitöihin keskittyminen.
Iltapäivällä on melkein pakko ottaa nokoset. Illalla sitten sauna ja särkyvoide
hartioihin että on taas kunnossa seuraavan päivän koettelemuksiin!

Sinulla on suuri tontti, Frederiikka! Kyllä siellä voimia kysytään ja hienoa
jälkeä olet saanut aikaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka
aktiivinörtti
Frederiikka


Viestien lukumäärä : 887
Join date : 04.10.2009
Ikä : 79
Paikkakunta : Kymenlaakso, Kouvola-Kymijoen kaupunki

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTo 25 Helmi - 22:00:05

Minun on vielä siirrettävä arkeologisia kaivauksia tuonnemmaksi. Toistaiseksi kaikki voimat on keskitettävä lumen luontiin. Lehdessä luki, että Kouvola on nyt Suomen lumisin kaupunki. Lumen syvyydeksi mitattiin 85 cm. Toissa päivänä tuiskutti parikymmentä senttiä uutta lunta ja siihen tuuli pöllytti lisäksi aikaisemmin satanutta lunta. Viikonvaihteessa on luvattu lauhtuvaa, +1 astetta ja sateita. Tänään olen levännyt kahden päivän lumiurakoinnin jälkeen. Naapurini on pudotellut kahteen kertaan kattolumia verannan, kuistin ja ulkovaraston katoilta. Nyt alkaa ulkorakennuksen kattolumi huolestuttaa. Uutisissa sanottiin, että 80 cm lunta katolla on maksimi. Ei siinä mielestäni vielä tuota määrää ole, mutta jos sataa lisää märkää lunta, niin hankaluuksia tulee. Järvenpäässä romahti jo urheiluhallin katto. Täytyy taas pyydellä naapurin nuorta miestä apuun.

Katselin puutarhan istutuksia. Kolmesta pallotuijasta ei näy tupsuakaan, isosta norjan angervosta pilkottaa hieman latvaoksia, ulkovajan luona olevasta jasmiinista ei näy mitään. Unkarin sireenit ja pihasireenit kaipaisivat oksien karistelua, mutta ei niiden luokse pääse lumikinosten läpi. Tunnelmat alkavat olla kuin Penan "Turkulaisessa päiväkirjassa". Laughing

Puutarhan polut ovat ummessa. Seuraavaksi on kavennettava Twingon kulkureittiä ja jätettävä se talliin lepäämään, ellei lumen tulo lopu. Sään äkillinen lauhtuminen, vesisateet ja niiden seuraukset kyllä huolestuttavat. On tämä lumimäärä niin massiivinen.

Upeasti olet saanut kaivetuksi polut talosi reunustoille, MdK! Minulla on lumikinokset talon seinissä kiinni. Miksi ne on kaivettava sieltä pois? Olen ajatellut, että ne antavat lämpöä. Olenkohan ajatellut asian ihan hassusti? viaton

Arkeologisia kaivauksia 5810816 (Ennen)
Arkeologisia kaivauksia 5810838 (Nyt)
Arkeologisia kaivauksia 5810852
Takaisin alkuun Siirry alas
MdK
aktiivinörtti



Viestien lukumäärä : 1761
Join date : 03.10.2009

Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitimeTo 25 Helmi - 17:28:45

Olen helisemässä lumen paljouden kanssa pienellä tontillani.
Katolta luotu lumi on lisännyt huolia. Olen yrittänyt kaivaa lunta pois
seinän vierestä. Kuinkahan nopeaa lumen sulaminen on sitten kun se
aika tulee? Viikonlopuksi on luvattu vesisadetta ja n +5º!

Takapihalla on vielä kauheammat näköalat, mutta niin on naapurienkin
tonteilla. Arkeologisia kaivauksia olen harrastanut takapihallakin. Vielä
on jäljellä lasiterassin ja naapurin talon välinen sola. Harjoitukset jatkuvat
huomenna... Nyt menen saunaan pehmittämään kipeitä jäseniä!



Arkeologisia kaivauksia F9jklk

Arkeologisia kaivauksia T67cc7

Arkeologisia kaivauksia 23usyue
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Arkeologisia kaivauksia Empty
ViestiAihe: Vs: Arkeologisia kaivauksia   Arkeologisia kaivauksia Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Arkeologisia kaivauksia
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ikinörtit :: Kaikenmaailman sekalaiset höpinät tänne :: säät ja ilmat-
Siirry: